    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: W_nioski...
    Date: Thu, 13 Jan 2022 00:56:41 +0100

    "Waldek" srn15i$1d86$...@g...aioe.org

    > Ja wydrukowałem dziadkom ze strony lokalnego MOPS-u a składać można
    > różnie - również w punktach UM porozrzucanych po terenie miasta

    > Widać Białystok działa po białostocku ;)

    https://youtu.be/fRb9MtIWAAE?t=272

    Dostałem taką odpowiedź:

    Szanowny Panie,
    Sprawy dotyczące dodatku osłonowego rozpatrywane są
    w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie przy ul. Klepackiej
    18, tel. 85 7422900.

    Marzena Kozłowska-Gonczaruk
    Centrum Obsługi Teleinformatycznej
    Departament Komunikacji Społecznej
    Urząd Miejski w Białymstoku

    na pytanie zadane via m@il o...@u...bialystok.pl znaleziony tutaj:
    https://www.bialystok.pl/pl/formularz-kontaktowy.htm
    l#

    -=-

    Na tej:
    https://poranny.pl/mopr-przyjmuje-wnioski-o-dodatki-
    oslonowe-tlumy-na-klepackiej-w-bialymstoku-zdjecia/a
    r/c1-15989645
    stronie prawią tak:

    ludzie wolą wnioski przynieść osobiście, a nie składać przez
    internet - przyznaje Anna Szutkiewicz, kierowniczka sekcji
    obsługi klienta w MOPR przy ul. Klepackiej w Białymstoku.
    Jak mówi, może to wynikać np. z faktu, że uprawnione do
    dodatków są w dużej części osoby starsze, które liczą na
    pomoc urzędników w wypełnianiu wniosków. Z drugiej
    strony - jak zapewnia Anna Szutkiewicz - pomyłka we
    wniosku przysłanym przez internet, pocztą tradycyjną
    czy wrzuconym do specjalnej urny przy MOPR czy
    urzędzie miejskim

    -=-

    Recepty via net -- OK, skierowania do specjalistów -- też... Ale...
    Ale skierowania na laboratoryjne badania -- już niekoniecznie...
    Ponoć polskie państwo zwalcza pandemię jak może/potrafi...

    Moja siostra zachorowała ponownie -- i wyzdrowiała też ponownie.
    Nie może być szczepiona z uwagi na uczulenie, którego skutkiem
    może być szybkie zejście z tego świata po podaniu szczepionki...
    (w dzieciństwie szczepienie (bodajże p. tężcowi)
    niemal przypłaciła życiem)

    Ponoć odporność jest sprawą genetycznie warunkowaną... Ma fart...

    -=-

    Zamówiłem kolejne okulary -- tym razem do dali... Mają kosztować
    ~149pln, pierwsze kosztowały 208.60pln... Ale chyba zamówię
    jeszcze jedne -- toż dano mi kolejny qpon, tym razem na 40%...

    Teraz chcę mieć maluteńkie (45mm) średnice, wąski (15mm) mostek
    i lekkie (~8gramów) oprawki... Mam rozchwianą psychikę? z soczewek
    o średnicy ~74mm do ~45mm i z ogromnych oprawek do maluteńkich?...
    Być może... Doświadczenia zebrane z noszenia dwóch (do bliży i do
    dali) posłużą mi w dobraniu tych trzecich, być może uniwersalnych...

    Mój ojciec wydaje miesięcznie na leki ~tyle, ile ja na dwie, może
    na trzy pary okularów... Głównie na smary ;) -- stare urządzenia
    aż tak wiele potrzebują mazideł?...

    W necie znalazłem okularowe futerały po 2.7pln za sztukę...

    -=-

    Badanie autorefraktometrem potwierdziło moje prognozy -- plus 8 dioptrii
    sfery w lewym oku i minus 1.5 dioptrii cylindra. Do bliży (do czy_tania)
    trzeba by dodać ze 2 dioptrie. :) Dycha...

    Vision Express ma nad wyraz przyjemną obsługę!!!
    [jak nie w Polsce...]

    -=-

    Zbiesił się kicurek -- rzęził coś, więc dużym skalpelem dokonałem
    operacji wyjęcia spróchaniełego toczpadu z dróg oddechowych kicurka...
    Po operacji kicurek zaświecił jednym ślipiem i kichnął, ale poza tym
    nie dawał ślady żywota... Ani miauknął, ani mrugnął -- ani swym własnym,
    ani podczepionym monitorem... Okazało się, że złośliwe zwierzę tak ma
    bez pamięci lub podczepienia nieakumulatorowego zasilania... Po włożeniu
    RAMki i podczepieniu ww. zasilania kicurek grzecznie poprosił o boot
    (nie wiem -- lewy czy prawy) po otrzymaniu którego powrócił do świata
    istot żywych, ale nadal nie miauczał, nie mruczał itd... Problem leżał
    w psychice, nie w mięsie... Na koniec (gdy już wszystkie wkręty wkręciłem)
    okazało się, że prawa łapka myszy nie łapie... Poluzowanie trzech wkrętów,
    poprawienie łapki i ponowne skręcenie całości dało efekty pożądane... Już
    nie pamiętam temperatur, ale przy pełnym obciążeniu (o które u atomowego
    kicurka nie jest trudno) jest dobrze -- chyba nie więcej niż 66°C...

    Spróchniały toczpad zastąpiłem po prostu grubą warstwą ciepłoprzewdzącej pasty...

    Kicurek w niespełna rok od qpna miał wymieniony akumulator i do tej pory nie
    sprawiał trudności... Niestety po niezłym ;) przeciążeniu Mintowego Linuksa,
    raczej ;) nie odtwarza jutubowych pornoli w 720p jak proscan, progressive_scan...

    Tak mnie to zwierzątko uzależniło od siebie, że bez oglądania pornoli nie
    potrafię jeść śniadania... Oglądam co popadnie -- głównie popularno-naukowe... ;)
    Jak to z góry postu. ;)

    -=-

    Siostra na swe leki wydaje niewiele mniej niż ojciec...
    Nie mam ich odwagi (leki także szkodzą, nie tylko leczą)
    więc choć w okularach sobie odbiję... ;)

    -=-

    Inflacja szaleje...
    Kilogram kefiru z bydgoskiego oddziału Mlekpolu kosztuje już 229 groszy...
    400 gramów jogurtu z sokulskiego oddziału Mlekpolu -- 100 groszy...

    Odchudzam się ;) -- ale wagi tego nie wykazują...
    Inne miarki -- podobnie... Kilkanaście tysięcy
    kroków dziennie to niewiele więcej niż nic...

    Do chleba Lidl chyba coś dosypuje, bo tak
    smakuje, że trudno zaprzestać jedzenia...

    -=-

    Powoli odbudowuję zapasy wartościowych papierów -- 24 rolki
    w 3 warstwach za niemal 18pln... Makabrycznie drogo! -- więc
    poprzestałem na qpnie jednej paczuszki... Velvetowe rolki są
    małe w zestawieniu z papierem sprzed roku, którego zapasy
    właśnie są w zu_życiu...

    -=-

    Jeszcze muszę podziękować ZUSowi/PFRowi za PPK
    i klepnąć się po os_łonowy dodatek... Padam Snug...
    Na domiar złego -- prawa ręka odmawia mi posłuszeństwa...
    [może brak jej uszu?] Jakby coś z unerwieniem...

    --