    From: "GOL" <g...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa czy Master?
    Date: Tue, 4 Nov 2003 01:00:21 +0100
    Sender: g...@p...onet.pl@22-bem-1.acn.waw.pl

    "Boban" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:3FA6691C.635A757@poczta.onet.pl...
    > W zasadzie obywam się bez karty kredytowej całkiem dobrze i gdyby nie
    > wyjazdy zagraniczne to nie odczuwałbym jej braku.
    > Jaką kartę powinienem sobie nabyć pod kątem dokonywania płatności
    > zagranicą w obszarze dolarowym (USA/Daleki Wschód) - Visa czy Master
    > Card? Mbank ma Visę Classic rozliczaną przez Euro a to chyba nie to o
    > co mi chodzi. Obecnie mam konta w Lukasie i mBanku, Lukas ma w ofercie
    > zarówno Visę jaki i MC, z kolei Multibank kusi Visą za darmo w zamian
    > za założenie konta.

    Poszukaj banku, który ma taką umowę z VISA lub MC, że to VISA lub MC
    przelicza z waluty zakupu na PLN a do banku przychodzi już obciążenie w PLN.
    Zalety takiego rozwiązania:
    - tylko jedno przewalutowanie
    - przeliczenie bo bardzo atrakcyjnym kursie, znacznie lepszym niż oferują
    banki (VISA lub MC stosują w takim przypadku kursy "hurtowe" i są one
    korzystniejsze niż nawet kursy kantorowe)
    - brak konieczności posiadania rachunku walutowego (lub wielu przy
    płatnościach w różnych obszarach płatniczych)
    - nie musisz kupować waluty wcześniej z nadmiarem aby zasilić rachunek(ki)
    (nie zostają potem drobniaki no i nie "inwestujesz" z wyprzedzeniem,
    dodatkowo nie musisz się martwić o zakupy w wielu walutach)

    Ze znanych mi (i przetestowanych) przypadków postępuje tak VWBank. Przy
    zakupach, które wykonywałem w USD i EUR kurs był niższy od kantorowych
    kursów sprzedaży od 8 (USD) do 12 groszy (EUR)

    W przypadku gdy to bank sprzedaje ci walutę (przelicza na PLN lub inną
    walutę do której masz "podpiętą" kartę jeżeli nie była to waluta zakupu) to
    zawsze:
    - robi to po swoim kursie sprzedaży (jakie te kursy są...)
    - następuje dodatkowe przewalutowanie przez EUR lub USD (dodatkowa marża
    walutowa)

    Pozdrawiam
    GOL