  • Data: 2006-06-18 11:09:29
    Temat: Re: Visa Classic i PIN
    Od: "FW" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    WR <w...@n...pl> napisał(a):

    > Wolałbym aby korzystanie z karty wymuszało znajomość PINu choćby w takim
    > samym zakresie jak w wypadku Visy Elektron (jak wspominałem wiekszość
    > punktów wymagała go).

    Wybierając się z gotówka na codzienne, drobne zakupy mam zazwyczaj w portfelu
    nie więcej, niż stówę. Więcej na nabiał, wędliny, pieczywo i coś do picia nie
    trzeba.
    Gdyby mi ukradli resztę, jaka zostanie po zakupach, zakląłbym i powiedział
    sobie, że trudno, stało się.
    Mając przy sobie kartę kredytową mam ze sobą kilkanaście tysięcy złotych
    poważnie zastanawiam się nad bezpieczeństwem moich pieniędzy.
    Dobre podrobienie podpisu jest prawie niemożliwe, natomiast cztery cyfry PINu
    może łatwo podejrzeć kiepsko opłacany ochroniarz za pomocą jednej z wielu
    kamer obserwujących kasy.
    Karta nie musi wcale zostać ukradziona. Wystarczy ją skopiować i znając PIN
    za jakiś czas wybrać pieniądze. Zgodnie z regulaminem nie pozostaje mi wtedy
    nic innego, jak spłacać całe zadłużenie.

    Nie korzystam z kart banków, które nie dbają o bezpieczeństwo moich pieniędzy.
    Takim bankiem jest jedyny w swoim rodzaju Raiffeisen Bank, którego kartę może
    mi łatwo wyczyścić przez internet prawie każdy oraz banki, które wymagają
    autoryzacji przy kasie PINem.

    Autoryzacja PINem może jest i wygodna dla debetówki ze stówą na koncie, ale
    dla karty kredytowej z dostępnymi kilkoma miesięcznymi pensjami robi sie
    niebezpieczna.
    W porządnych bankach transakcje karta kredytową autoryzuje się wyłącznie
    podpisem. Nie dotyczy to Lukas Banku, ale to tylko kolejny przykład, że
    nazywanie tego systemu sprzedaży ratalnej bankiem jest bardzo na wyrost. :-)