  • Data: 2006-06-30 20:20:43
    Temat: Re: Stanowisko banku
    Od: Michal <s...@j...be> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Jun 2006 11:47:34 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Problem w tym, ze nie wiadomo kto ta operacje zlecil. Jesli mam liste
    > hasel jednorazowych albo inny token, to pracownikowi operatora GSM
    > moze byc trudno wymyslic kod.
    >
    > Sensem istnienia dodatkowych potwierdzen (poza haslem sluzacym do
    > logowania) jest to, by nikt poza wlascicielem konta nie mogl ich
    > wykonac. W przypadku SMS to dziala dosc slabo.

    Kiedy dostaję kod, od razu widzę, z jaką operacją jest on skojarzony (jest
    to zawarte w treści sms). Jeżeli taki pracownik GSM przechwyci ten
    konkretny kod, to co najwyżej potwierdzi operację, którą chwilę temu
    zleciłem (dlatego te kody nie są "tajne" i np w BZWBK, kiedy wpisuje się
    sms-kod na ekranie, nawet nie jest on "wygwiazdkowany").
    Jeżeli zaszłaby podmiana kodu i w okienko logowania wpiszę kod innej
    operacji (cudzej), to co najwyżej dostanę komunikat "błędny kod" i nic się
    nie stanie.
    Ponadto, aby pracownik GSM mógł komuś zrobić kuku, musi znać numer klienta
    + PIN ewentualnej ofiary. Chyba, że to właśnie o taki przypadek Ci chodzi,
    wtedy zgodzę się, że można pieniądze łatwo wyprowadzić.
    Ale IMO w podobny sposób można rozważać to, że jakiś inżynier gdzieś zna
    algorytm, jakim generowane są kody przez token, albo pracownik drukarni ma
    na którymś etapie wgląd w listy haseł (ew. może spreparować własne listy).

    Michał