  • Data: 2009-01-26 20:48:05
    Temat: Re: ShopSafe
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bradley. st wrote:

    > Nie u mnie. Przynajmniej nie zawsze. Ale Stany to duzy kraj, wiec nie wiem
    > jak jest na przeciwleglym krancu, gdzie sa inne banki.
    >
    > W supermarkecie albo w CVS zawsze musze wybrac na terminalu czy chce Debit,
    > czy Credit. Przy placeniu na poczcie, gdzie daje karte komus do reki, pytaja
    > jak chce. Na stacji benzynowej naciskam na pompie C albo D (oraz czy chce
    > placic "w srodku" czy "na zewnatrz").

    Ha, ja się z tym spotkałem tylko na stacjach benzynowych, ale widocznie
    mało płaciłem kartami gdzie indziej. Choć nie jestem pewien jak było w
    kasach samoobsługowych w Walmarcie - być może rzeczywiście trzeba było
    wybrać "credit"...
    taniej niż przewalutowania kartowe...

    > Ale juz w Starbucks po prostu daje karte przy kasie, zadnych pytan. W GAP tak
    > samo, tylko ze jeszcze musze sie podpisac na ekranie.

    Ha, czyli technicznie się da, tylko po prostu komuś się nie chce
    oprogramować terminali...

    No, chyba że istnieją jakieś hybrydowe karty kredytowo-debetowe, dla
    których można sobie wybrać czy chcemy płacić z bieżących środków na
    rachunku, czy z limitu kredytowego. Nigdy o takich nie słyszałem, ale w
    sumie to by nie było głupie, gdyby jakiś bank wydał taką kartę. Choć w
    takim wypadku możliwość wyboru przy kasie też nie jest niezbędna -
    najlepiej jakby operacje gotówkowe były automatycznie "debetowe", a
    operacje bezgotówkowe - "kredytowe". Można wtedy by używać jednej karty
    w sklepie i w bankomacie. :-)

    --
    MiCHA