    From: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sanchez Profile...
    Date: Thu, 24 Jan 2002 09:50:45 +0000

    On Wed, 23 Jan 2002 22:05:56 +0100, Marcin Kasperski
    <M...@a...waw.pl> wrote:

    > Chodziło mi o wersję standalone a nie o windzianego klienta do
    > systemu chodzącego na czymś większym.

    Jeszcze raz powtarzam: _nie ma takiego czegoś_ jak windowsowa wersja
    standalone (aczkolwiek w nowych wersjach Profile'a jest wiele mechanizmów
    zrobionych właśnie po stronie windowsowej i tylko tam, niemniej jednak
    "core" pozostaje MUMPSowy...btw Sanchez od dłuższego czasu zapowiada wersję
    linuxową, nawet na stronach piszą o wersja dla DB2)

    > Dobra, dobra, zależy jak zdefiniujemy słowo wdrożenie. Bank X
    > ogłasza, że będzie wdrażał Profile, następnie programiści tłuką,
    > następnie to instalują i puszczają w ruch. Formalnie słowo wdrożenie
    > obejmuje te ostatnie operacje ale... ważne jest że 'tłuczenie' odbywa
    > się w konkretnym banku na jego potrzeby.

    Masz rację, ale i tak to nie jest takie hop-ciup z tym "tłuczeniem
    programistów". Do modyfikacji systemu potrzeba trochę wiedzy o mechanizmach
    powiedzmy "wewnętrznych" systemu, a Sanchez nie za bardzo szkoli ludzi w tym
    kierunku (obsługa owszem, za modyfikacje lepeij przecież samemu wziąć
    pieniądze).

    > Orginalny pytający nie powiedział, po co mu to Profile potrzebne -
    > czy chce się uczyć by zostać zaawansowanym clerkiem, czy też może
    > właśnie programistą. Jakby chciał zostać programistą, znajomość
    > MUMPSa nie zaszkodzi.

    Cytuję:
    "Chodzi o aplikacje o minimalnej funkcjonalnosci a zarazem taka, na ktorej
    mozna w latwy sposob pocwiczyc podstawowe operacje i przyswoic sobie GUI."

    Z tego zdania IMHO wynika jednoznacznie, że pytający nie myśli o
    programowaniu, ale zawsze mogę sie mylić ;-)

    pozdrawiam

    Axe