    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 20 May 2021 05:59:20 -0700 (PDT)
    Subject: Re: SEPA z Cinka
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 maja 2021 o 14:07:31 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > SEPA z tego kantoru (z portfela walutowego) w Teuro jest płatne czy bezpłatne?
    > Sklep ma otrzymać przykładowo 89,90 EUR - to klikać SHA czy OUR ?

    Czy bezpłatne to nie wiem - jak chcesz mieć sensowne usługi w znanej cenie (oprócz
    SWIFT, tam nigdy nic nie wiadomo), to używaj banków - np. kantoru aliora (możesz
    nawet założyć z mojego polecenia, dostaniemy po 50zł ;)

    SEPA zawsze jest SHA oraz pilny (czyli dojdzie w D+1), dodatkowo gwarantuje ochronę
    kapitału, czyli jak wyślesz 89,90 euro to na pewno dojdzie 89,90 euro (jak to się ma
    do SHA to do końca nie wiem - być może tak, że jak jest SEPA/SHA to na koncie
    zostanie zaksięgowane 89,90 euro, a bank docelowy pobierze sobie ew. opłatę od
    nadawcy, a nie a kwoty przelewu - a przy SWIFT/SHA bank pobierze opłatę z kwoty
    przelewu i zaksięguje mniejszą sumę) - ale z konta może zejść więcej - oraz, jak
    wspomniane w nawiasie, bank odbiorcy też może sobie pobrać opłatę - ale od odbiorcy,
    a nie z kwoty przelewu - choć to dalej może być kwestia dyskusji między nadawcą a
    odbiorcą, czyją "winą" jest ta opłata...
    Do strefy euro najprawdopodobniej będzie bez opłat, poza strefą euro w UE już
    niekoniecznie, ale raczej też bez opłat.

    Ale jak masz wybór SHA lub OUR to raczej nie "jesteś w" przelewie SEPA.