  • Data: 2005-04-13 12:43:13
    Temat: Re: Rozne kruczki w umowach bankowych :)
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Mnie przychodza do glowy takie jak uznawanie za dostarczona
    > korespondencje po 3 dniach od wyslania itp.

    A poczytaj sobie :)

    Odpowiadając na pismo w sprawie uregulowania kwestii doreczenia
    pism we wzorcach umownych oferowanych przez Volkswagen Bank Polska S.A.
    udzielam nastepujacych wyjasnien.
    Sprawa umownego ustalania terminu doreczenia pism przychodzacych do
    klienta z banku byla przedmiotem postepowania sadowego z powodztwa
    Prezesa UOKiK przeciwko Bank Millennium S.A. w sprawie o uznanie
    postanowien wzorca umowy za niedozwolone. Niestety sad nie podzielil
    racji Urzedu i uznal, ze wskazanie we wzorcu termniu doreczenia nie
    narusza przepisow prawa, ma raczej charakter instukcyjny i tym samym
    stanowi domniemanie wzruszalne, ktore poprzez przedstawienie odmiennego
    dowodu mozna obalic. Orzeczenie w tej sprawie stalo sie prawomocne.

    Z powazaniem

    z upowaznienia Dyrektora Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKIK
    Specjalistka Specjalistyczna
    st. specjalista