  • Data: 2005-04-14 19:56:39
    Temat: Re: Rozne kruczki w umowach bankowych :)
    Od: "Jarek" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    S.T. <n...@p...onet.pl> napisał:

    > Ciekawe, a takie okrągłe, z nazwą miejscowości i datą
    > to nie pieczątka tylko stempel? ;-)

    Ani nie pieczątka, ani nie stempel, tylko datownik :) Dla ścisłości zawiera
    nazwę placówki, a nie miejscowości (choć czasem te dwie nazwy się ze sobą
    pokrywają).
    Datownik stosowany przez jednostki organizacyjne Poczty z Trąbką wskazuje
    datę pewną. Na stronie adresowej przesyłki oznacza się datę nadania, na
    stronie nieadresowej - mylne skierowanie; albo datę nadejścia - obowiązkowo:
    na przesyłkach ekspresowych, na życzenie: na rejestrowanych, zwyczajowo: na
    priorytetowych; albo datę zwrotu.
    Za zgodą dyrektorów odpowiednich jednostek organizacyjnych PP niektóre
    przesyłki od niektórych nadawców przyjmowane są bez umieszczania datownika
    placówki nadawczej (przesyłki niestemplowane).
    Przesyłki z wyciągami z VWBd to przesyłki niestemplowane, ekonomiczne. Chyba
    żadna z nich nie dotarła do mnie jeszcze w terminie ustalonym dla przesyłek
    tej kategorii, tj. D+3. Ostatni wyciąg nadany 060405 przyszedł we środę,
    czyli w D+5.

    Wracając jeszcze do sprawy tego kruczka: skoro już takie coś jest w tej
    umowie, to mogłoby obowiązywać przynajmniej w dwóch kierunkach, tj. dotyczyć
    także korespondencji wysyłanej przez klienta do banku - tylko pewnie w banku
    od chwili nadejścia do przeczytania schodzi jeszcze tydzień ;)

    Ale w praktyce to zastrzeżenie VWBd nie dotyczy przesyłek zwykłych - bo
    przecież bank nie udowodni w ogóle faktu ich nadania.