    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 8 Jan 2021 06:02:36 -0800 (PST)
    Subject: Re: Przelewy z IdeaBanku
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, January 8, 2021 at 2:40:45 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    określoną datę, jeśli środki nie są na koncie poprzedniego dnia?

    Pojawiają się jutro, o jakiejś godzinie:

    > W sumie nie tylko w "okolicznościach, jakie mamy obecnie", tylko praktycznie może
    się to zmienić z dnia na dzień.

    Oczywiście, to prawda. Ale mnie szło o sprawdzenie jak wygląda to w realu, nawet
    jeśli nie jest to informacja całkiem świeża - w razie gdyby potwierdziła to, co
    powiedziała infolinka, miałbym niejaką pewność.
    > Próbowałem się o to dowiadywać w różnych bankach - w żadnym nie potrafili mi nie
    tylko niczego zagwarantować, ale nawet dokładnie wyjaśnić...
    > Na dowiedzenie się "na pewno" nie ma żadnych szans - a nawet na reklamację, bo
    niestety nie ma odpowiedniego zapisu w prawie i banki mogą robić to sobie jak chcą (a
    przydałby się taki zapis, w stylu tego, że banki muszą przychodzący przelew
    zaksięgować z tą datą, którego dnia ten przelew przyszedł - choć oczywiście dużo w
    tym przepisie można by jeszcze ulepszyć, ale lepszy rydz niż nic - bo dla
    wychodzących nie ma nic, jedynie w regulaminie czasem znajdziesz, że powinni zrobić
    najpóźniej D+1 czy D+2 - ale np. o tym, że powiadomią o nieudanym to nie sądzę, że
    gdzieś znajdziesz - no chyba że za dodatkową opłatą, to wtedy szansa jest).

    Nie chodzi mi o gwarancję - w ważnych sprawach po prostu pilnuję i zlecam przelew
    ręcznie, zaraz po tym, jak pojawią się środki.
    Ale wiem, że niektóre banki mają to zrobione dobrze. Np. Mille praktycznie zawsze
    próbuje kilka razy: robię pingpong kwotą zwalniającą z opłaty za konto 360 (w sumie 6
    kont do pilnowania, więc nie chce mi się robić tego ręcznie, a z drugiej strony
    zależy mi aby mieć jak najniższe salda - może wrócą kiedyś do rozsądnych %% na
    oszczędnościowych?) i ten pingpong obraca w tym samym dniu!

    > Dlatego nie polegałbym na takiej operacji bez zapewnienia minimum jednego dnia
    roboczego przerwy między przelewem do "pośredniego" banku i przelewem z tego
    "pośredniego".
    > Tzn. "polegałbym" to za dużo powiedziane - "polegać" na tym i tak nie można, więc
    raczej ujmę to tak, że bez możliwości zapewnienia min. jednego dnia roboczego przerwy
    w ogóle bym tego nie brał pod uwagę.

    No nie! Jak trzeba to zawsze można zlecić dwa przelewy - na D i D+1, jeden nie
    pójdzie i co z tego, gdy chce się przelać całe saldo? ;-)

    > @OP (czyli witrak()) - a po co w ogóle chcesz tak kombinować?
    > Chodzi o ping-pong czy o coś poważniejszego?

    Chodzi o zwrot z lokat. Chciałem zlecić go teraz, bo nie wiem jakie procedury
    potwierdzania może wprowadzić żubr.

    witrak()