  • Data: 2003-07-07 12:51:30
    Temat: Re: Przelew za granice - oplaty
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <beboft$pq7$1@news.onet.pl>, STUK wrote:

    > Mam nastepujace pytanie. Potrzebuje dosc pilnie zrobic przelew za granice
    > (bank w Chorwacji, kwota w Euro). Bylem zapytac o to w BPH-PBK (bo tam mam
    > konto) i dowiedzialem sie ze oplata to 70zl (ok, duzo, no dobra lae niech
    > bedzie) tylko ze po chwili pani dodala, ze do tego jeszcze bank zagraniczny
    > pobierze za przyjecie przelewu 25 euro! Cyzli przelew bedzie mnie kosztowac
    > okolo 200zl, no to juz przesada. Prawda to czy nie?
    > Ewentualnie gdzie indziej mozna wykonac przelew za granice taniej?

    Nordea lub Millennium - 15 zl.
    Dodatkowo w Nordei mozesz to zlecic przez Internet.

    Teraz jeszcze pytanie jaki to jest bank ten w Chorwacji, bo musisz
    posprawdzac czy jakis bank w polsce nie jest jego korespondentem, bo
    wtedy unikniesz oplat bankow posrednoczacych.

    Oraz sprawdz na stronie www tamtego w banku w Chorwacji czy i jakie
    maja oplaty za przyjecie przelewu miedzynarodowego. Tych raczej nie
    unikniesz (jesli ten bank pobiera), poza oczywiscie poproszeniem
    swojego kontrahenta o zalozenie konta w innym banku.

    Jeszcze jest sposob na Moneybookers:
    http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees

    Wplacasz tam karta (3%) a oni wysylaja przelew do dowolnego kraju za
    1.80 EUR.

    Oczywiscie koszty bankow posredniczacych (jesli sa) oraz banku
    docelowego (jesli ten pobiera za przychodzace) obetna Ci z kwoty
    samego przelewu.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl