    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 8 Aug 2020 07:45:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Przelew z data przyszla - które banki kiedy obciazaja?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 8 sierpnia 2020 13:42:02 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    przyszłą - a przybajmniej w santanderze, bo tylko tam, z racji darmowości, korzystam.

    > Ale po co? Podasz rzeczywisty, a nie akademicki przykład, kiedy to się może
    przydać ?

    Przykładu niezbędnego do życia pewnie nie znajdę, ale przelew expresowy z datą
    przyszłą chyba nie będzie gorszy od "zwykłego" z datą przyszłą?
    W każdym razie zapewne wcześniej będzie dostępny w banku docelowym - a do tego z
    praktyki widać, że expresy mają pierwszeństwo w księgowaniu - i "natychmiast" to jest
    naprawdę natychmiast, a nie "tak jakoś po sesji, jak mi się zaksięguje" (a przelewy w
    jednej sesji potrafią mieć i półgodzinny odstęp w księgowaniu).
    Więc im szybciej tym lepiej.
    A szczególnie przydatne jest to przy ping-pongu.
    Używając "zwykłych" elixirów jest szansa wyrobić się w jeden dzień - ale kasa wróci
    do banku źródłowego najwcześniej drugą sesją, co uniemożliwi wysłanie jej tego samego
    dnia do innego banku.
    Mając możliwość zlecenia expresu z datą przyszłą, można by sobie ustawić z
    wyprzedzeniem te przelewy i kasa wracałaby już pierwszą sesją, co nawet w mBąku
    pozwala jej użyć do przelewu zewnętrznego jeszcze tego samego dnia.

    Na początku roku, jak "robiłem" promocję w citku, nabijając 100k przelewów
    przychodzących, to dzięki darmowym express elixirom w santander oraz temu, że citek
    przyjmuje przelewy na 3. sesję bodajże do 15:30, byłem w stanie tą samą kasą obrócić
    w ciągu dnia 3 razy bez dodatkowych kosztów.
    Jako że miałem na nabicie tego 100k dwa miesiące, to wystarczyło zaangażowania 1k ;>
    Śmieszna była ta promo, szczególnie jak się okazało, że rzeczywiście wystarczy 100k
    przychodów, nawet nie trzeba było osiągnąć salda 100k (choć z tym też, dzięki
    specyficznemu księgowaniu citka, który w przetwarzaniu nocnym zmienia kolejność
    operacji tak, że najpierw są wszystkie uznania z całego dnia, a potem wszystkie
    obciążenia - i salda też na nowo przelicza i podaje wg tej kolejności - można było
    sobie poradzić mając tylko 34k, a nie 100k).