    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Problem z logowaniem się do serwisu BIK
    Date: Tue, 17 Feb 2015 14:35:50 +0100

    gral <n...@e...pl> writes:

    > To przepisy ustawy o ochronie danych osobowych nakazują BIK-owi
    > bezpłatne raporty raz na pół roku.
    > I to właśnie GIODO wydał swego czasu decyzję zakazującą BIK-owi
    > pobierania za to opłat.
    >
    > www.giodo.gov.pl/plik/id_p/1213/j/pl/
    >
    > Niestety w tej decyzji można wyczytać, że wspomniany przepis nakazuje
    > BIK-owi udostępnić dane w ciągu... 30 dni. Zatem nic nie wskóramy.
    > Ja mam akurat wykupiony abonament, ale w ramach protestu już go nie
    > przedłużę.

    To może ja napiszę, co wysłałem do GIODO (przez ePUAP):

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Dzień dobry.
    Zgodnie z Art 32. ust 5 Ustawy o ochronie danych osobowych każda osoba
    ma prawo, raz na 6 miesięcy uzyskać informacje nt. danych jej
    dotyczących. Niestety Biuro Informacji Kredytowej samowolnie wydłużyło
    ten termin do 6 miesięcy + 10 dni (a niewykluczone że do 6 miesięcy i 30
    dni, czyli prawie 7 miesięcy)

    Uzasadnienie:
    Biuro informacji Kredytowej udostępniło możliwość wnioskowania o swoje
    dane za pośrednictwem Internetu (https://www.bik.pl/logowanie) przy czym
    1. wniosek o dane można złożyć 6 miesięcy po UDOSTĘPNIENIU
    wcześniejszego raportu "Informacja ustawowa", a nie 6 miesięcy po
    ZŁÓŻENIU WNIOSKU
    2. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że generowanie informacji
    ustawowej trwa 10 dni - tak przynajmniej wynika z czasów uzyskania moich
    raportów i raportów paru znajomych osób (nawiasem mówiąc, można odnieść
    wrażenie, że jest to celowe opóźnienie wprowadzone przez BIK)

    Zestawiając punkty 1 i 2 nietrudno zauważyć, że jest niemożliwe złożenie
    wniosku o dane częściej niz 6miesiecy i 10 dni.
    A w przypadku gdy BIK stwierdzi, że chce w pełni wykorzystać termin
    wynikający z Art. 33 Ustawy (czyli 30 dni) to czas między kolejnymi
    zapytaniami nie będzie mógł być krótszy niż 6 miesięcy i 30 dni

    Teraz można sie śmiać z mojej naiwności.

    KJ