    Date: Thu, 9 Mar 2023 16:03:47 +0100
    Subject: Re: Podział kwoty w kartach wielowalutowych
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: cef <c...@i...pl>

    > Gdzie w regulaminie to nie wiem, ale zauważ, że "rachunki" masz conajmniej dwa -
    jeden w złotówkach i jeden w euro.
    > Czegoś takiego jak "cały rachunek", na którym "byłoby 585zł", nie ma - mimo że IKA
    sam tak podaje/przelicza i sumuje w ST...

    No właśnie w regulaminie jest, że do wysokości salda.
    Jak się bliżej przyjrzysz kwocie prezentowanej "na wejściu"
    to tam jest "suma sald" wszystkich rachunków.
    Jest to trochę mylące, zwłaszcza jak się rzadko używa.
    Dziś rano wiedziałem, że nie zabiorę KK a paliwo musiałem nalać
    i szukałem jakiejś karty ze środkami.

    > A ZTCP płacenie debetówką idzie tak:
    > - najpierw sprawdzany jest rachunek w walucie transakcji
    > - jak brakuje, to w euro - ew. przeliczenie wg kursu MC
    > - jak brakuje to w PLN - ew. przeliczenie na EUR po kursie MC i potem z euro na PLN
    po złodziejskim kursie aliora (również jak płacisz w euro, a nie masz wystarczająco
    dużo euro, ale masz wystarczająco PLN).

    Czy Twoje ZTCP jest gdzieś zapisane w regulaminie, bo tego właśnie nie
    znajduję.
    Dotychczas płaciłem tą kartą mając jakieś grosze w PL i przeliczało się
    praktycznie wszystko albo płaciłem w euro. Dlatego po raz pierwszy
    odbiłem się od
    tego ograniczenia.