  • Data: 2008-02-08 21:43:05
    Temat: Re: Podpis elektroniczny na karcie bankomatowej?
    Od: Marek Gutkowski <t...@w...not.work> szukaj wiadomości tego autora

    Wwieslaw wrote:
    > Zadalbys sobie trud poczytania.
    > Nordea sprzedaje certyfikaty kwalifikowane produkcji PCCE Sigillum
    > (czyli PWPW). Mozna nimi podpisywac dokumenty.

    W niektórych oddziałach Nordei są *punkty rejestracji* Sigillum, tzn
    można tam złożyć stosowny formularz. Sprzedawcą jest PWPW (a nie
    Nordea!), choć - o czym, przyznaję, nie wiedziałem - mają niższe ceny za
    recertyfikację dla klientów Nordei. Co istotne - nie można używać tej
    samej karty w bankomacie i do składania podpisu.

    Nordea używała kiedyś certyfikatów do uwierzytelniania klientów (z czego
    niestety zrezygnowali na rzecz tokenów i haseł jednorazowych), i sporo
    osób myli to z certyfikatami kwalifikowanymi.

    Cena, którą podaliśmy w ankiecie to "list price" dla przeciętnego
    klienta Centrum Certyfikacji.

    pozdr,
    --
    MG