  • Data: 2008-02-09 14:21:58
    Temat: Re: Podpis elektroniczny na karcie bankomatowej?
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Gutkowski wrote:
    > Nic podobnego. Certyfikat to zbiór bitów, a seryjną produkcję
    > certyfikatów każdy może sobie uruchomić na własnym laptopie.
    Ale utrzymac infrastrukture, ludzi, zadbac o zgodnosc z prawem i
    bezpieczenstwo kosztuje

    > Karta mikroprocesorowa w hurcie to minimum kilkanaście złotych,
    > podobnie czytnik.
    No wlasnie, a zestaw startowy z rocznym certyfikatem kosztuje pare
    stowek, ergo najwiecej wytwornia liczy sobie za sam certyfikat, co
    zreszta widac po cenach odnowienia.

    > Spróbuję, chociaż brak DG wyklucza najistotniejsze zastosowania (ZUS,
    > ZUS oraz ZUS :)). * Od maja 2008 będzie można wysłać podpisane
    > dokumenty do urzędów drogą elektroniczną (już można to robić w ZUS,
    > abstrahując od Płatnika!). Będą one traktowane tak samo jak złożone
    > przez dziennik podawczy. Np. wyrejestrowanie samochodu nie będzie już
    > wymagało wizyty w urzędzie/na poczcie. Dostaniemy w odpowiedzi
    > potwierdzenie przyjęcia dokumentu (UPO).
    No i fajno

    > * Powstający system
    > eDeklaracje będzie dawał możliwość składania PITów drogą
    > elektroniczną. To jeden podpis rocznie, ale jeśli uwzględnić też
    > Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (kilka podpisów rocznie), niektórym
    > może się zacząć opłacać zakup zestawu.

    Dlaczego tylko PIT? Wszystkie deklaracje (np.PCC, NIP-3) powinny byc.

    * Systemy ebankingowe mogą
    > zostać jednym ruchem rozbudowane o możliwość zawierania dodatkowych
    > umów i aneksów na odległość. Dobrym przykładem mogą być np.
    > niewielkie kredyty nie wymagające od banku weryfikacji zdolności
    > kredytowej ponad informacje, które już posiada (średnie saldo, obroty
    > na rachunku) *
    No tego bym m.in. oczekiwal.

    > Dzięki eFakturom będziemy mogli - prawdopodobnie
    > jeszcze w 2008 - oglądać swoje faktury (za prąd, telefon, wodę) w
    > swoim systemie ebankingowym, mając pewność, że wystawił je ten
    > podmiot co trzeba.
    Ale to nie zalezy od posiadania podpisu przez odbiorce, tylko wystawce.

    >* I wreszcie - dzięki podpisowi elektronicznemu
    > transakcje w Internecie mogą stać się dużo bardziej bezpieczne.
    > Strony mogą podpisać umowę na odległość.
    >
    > Swoją drogą - masz ten certyfikat z Nordei?
    No wlasnie brakuje mi jakiegos zastosowania. Jak bede mogl sie logowac,
    skladac wnioski i jeszcze pit do tego zlozyc to juz bede blisko nabycia.
    A gdybym mogl obowiazek meldunkowy tym zalatwic (mobilny dosc jestem) to
    bym kupil na bank :)

    Wwieslaw