  • Data: 2008-02-08 19:56:39
    Temat: Re: Podpis elektroniczny na karcie bankomatowej?
    Od: Marek Gutkowski <t...@w...not.work> szukaj wiadomości tego autora

    Wwieslaw wrote:

    > Ja tez mam ochote pokur..ac bo Twoja ankieta klamie. W Nordea odnowienie
    > na rok kosztuje 49, a Twoja ankieta klamie ze 95. jaka jest wiec rola
    > tej ankiety, bo wartosciowej pracy opartej na blednych zalozeniach nie
    > da sie napisac?

    Jasny gwint, czułem, że za mało precyzyjnie to napisaliśmy. Nordea nie
    sprzedaje *kwalifikowanych* certyfikatów, tylko wykorzystuje podpis
    cyfrowy do uwierzytelniania klientów. Nie podpiszesz przy pomocy zestawu
    z Nordei deklaracji ZUS, nawet jeśli zarzucisz kłamstwo Nordei, ZUSowi,
    Prokomowi i - last but not least - mnie.
    Jak wyraźnie stoi w ankiecie, kwalifikowane certyfikaty sprzedają trzy
    instytucje w Polsce: KIR, PWPW i Unizeto. Rzecz w tym, że żadna z nich
    nie ma dobrej sieci sprzedaży, a w połowie roku wszyscy rozliczający się
    samodzielnie z ZUS będą potrzebowali kwalifikowanego certyfikatu -
    przedsiębiorca we Włocławku i korporacja w Warszawie. Wykorzystanie
    banków daje szansę na rozwiązanie tego problemu, a - jak pewnie szacowne
    grono wie lepiej ode mnie - w ciągu najbliższych lat wszystkie banki
    przejdą na karty mikroprocesorowe.

    pozdr,
    --
    Marek Gutkowski