    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Platne konta Inteligo
    Date: 28 May 2002 07:15:34 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>
    <acu169$kmq$2@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <acu3s7$95u$1@news.tpi.pl>

    > A czy spojrzales, Romku, na ta sprawe z punktu widzenia studenta albo osoby
    > nie majacej stalego zatrudnienia? 100 zl to dla wielu duza kwota, tak jak i
    > obrot miesieczny 1000 zl.
    w miejscowosiach o ktorych mysle (tych setkach miejscowosci) nie ma studentow
    a jesli juz, to tylko bywaja po walowke (sam do takich dawno temu nalezalem).
    bezrobotni sa w duzych ilosciach, ale im konto nie jest potrzebne.
    "nie majacy stalego zatrudnienia" to nie sa tam free lancerzy, tylko
    probujacy zwiazac koniec z koncem bezrobotni lapiacy sie kazdej roboty.
    Im tez nie jest potrzebne konto czy to za 5 czy za 50 PLN / miesiecznie,
    bo jedyna akceptowalna oplata to 0. tyle bierze skarpeta.
    karta nie zaplacisz tam praktycznie w ZADNYM sklepie, wiec konto jest
    po to zeby:
    - nie okradli Cie tak latwo
    - placic przelewami za np. prad i gaz zamiast stac w kolejkach
    na wszystkie codzienne wydatki potrzebna jest gotowka.
    wyplacajac ja po 30-40 PLN czy to mBankiem czy Inteligiem dostaje
    sie mocno w skore, chyba ze ktos umie przezyc caly miesiac za te 40 PLN ;-)

    trudno w to uwierzyc, jak sie zyje z dala od prowincji i wszedzie
    placi 'plastykiem' ;-), ale takie naprawde sa tam realia.
    Ja sie wywodze z dawnego bialskopodlaskiego. Tam w calym bylym woj.
    nie ma ani jednego Euroneta... Karta zaplacic mozna w kilkunastu miejscach
    (no moze teraz nawet w kiludziesieciu, ale to niewiele zmienia),
    ale w zadnym sklepie sporzywczym...

    > A co do "mania" w portfelu 100 zl - odkad mam bezprowizyjna karte (Fortis)
    > rzadko mam przy sobie wiecej niz 30-40 zlotych. W razie potrzeby dowolna
    > "sciana" wyda mi kolejne 30 zl. Wszelkie transakcje przekreaczajace takie
    > kwoty robie "plastikiem".

    i wlasnie chodzi o to, zeby spojrzec na swiat oczami mieszkanca malej
    miejscowosci (nie bedacej satelita Warszawy, Gdanska, Wroclawia, Krakowa,
    Katowic czy Poznania). Trzeba zapomniec o hipermarketach, platnosciach
    karta itd. btw. ja tez mam miesieczny obrot gotowkowy na poziomie 100-200 PLN,
    ale wole ta stowe wziac raz na dwa tygodnie niz latac co pare dni po 20...

    zreszta ja nie chce tu dowodzic, ze w takim wypadku Inteligo jest super.
    ani ze bank wirtulany to najlepsze rozwiazanie dla mieszkanca
    Radzynia Podlaskiego (bylem nim przez 16 lat ;-)).
    Niemniej i tam ludzie maja prawo miec konto w banku (w pelni) wirtualnym.
    I mysle, ze przecietny (pracujacy) mieszkaniec RP wybierze _ze wzledu
    na koszty_ Inteligo.

    pozdrawiam

    romekk