  • Data: 2002-07-21 09:56:22
    Temat: Re: Pekao SA -- kolejny PLUS
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1lukjugsoesn20tip2ep1nruo4djbme8se@4ax.com...

    > No nie wiem, wyczytałem tam jedynie, że w 99 roku nastąpiło ostateczne
    > połączenie Grupy Pekao SA w jeden bank. W momencie powstawania tego
    > oddziału to już była jedna grupa, ino przed połączeniem... Ciężko więc
    > rozpatrywać kto z nich wewnętrznie był pierwszy...

    Nie pierwszy, a jedyny :). Pekao w swoich oficjalnych informacjach nie
    przypisuje sobie utworzenia Oddzialu Elektronicznego, chodz przez taka
    konstrukcje jak w cytacie ponizej umniejsza role PBG :(.
    <cite>
    W październiku 1998 r. rozpoczął działalność pierwszy w Polsce oraz w
    regionie Europy Środkowej i Wschodniej Oddział Elektroniczny Grupy Pekao
    S.A. , który umożliwia klientom dostęp do ich rachunków poprzez sieć
    Internet.

    31 grudnia 1998 był ostatnim dniem operacyjnym czterech banków, tworzących
    Grupę Pekao SA.

    1 stycznia 1999 roku cztery banki połączyły się w jeden uniwersalny bank pod
    wspólną nazwą Bank Pekao SA.
    </cite>

    > Gdyby mBank powstał
    > troszkę później i od razu na licencji tego częstochowskiego banku, to
    > byś powiedział, że mBank został stworzony przez BCz?

    No, wiec wlasnie... czy jezeli informatycy PBG napracowali sie nad sytemem
    Omega [1998 rok], a potem powstalo w wyniku polaczenia 4 bankow Pekao [1999]
    to mozemy mowic, ze Pekao stworzylo pierwszy w Polsce system bankowosci
    internetowej? Chyba nie. Zwroc uwage, ze w oficjanym komunikacie pisza o
    grupie, a nie banku. Pekao bylo dominujace w grupie, ale jednak to byly 4
    osobne [wspolpracujace] banki.

    Maciej