    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Date: Sun, 4 Aug 2019 16:18:48 +0200

    On 2019-08-04, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Fałszywe aplikacje w appstore się pojawiają. Tutaj przykład takowej:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/zlosliwa-aplikacja-ap
    ple-appstore/

    Cytat z artykułu:
    "Aplikacja, którą zaraz opiszemy, nie była "złośliwa" w sensie bycia
    "trojanem"; nie wykradała treści SMS-ów, kontaktów czy zdjęć użytkowników,
    co notorycznie robią aplikacje ze sklepy Google Play, nawet te ze znaczkiem
    "Verified by Play Protect", które właśnie odkrył Lukas Stefanko.

    "Nasza" aplikacja była po prostu "cwana" i stosując tzw. "black pattern"
    starała się naciągnąć posiadaczy iPhonów na spore koszty. Co więcej,
    w przeciwieństwie do aplikacji ze sklepu Google Play, które potrafią
    okradać użytkowników Androida długimi (tygo)dniami, żywot tej aplikacji
    iPhonowej był niezwykle krótki."

    > Oczywiście jakaś tam ingerencja użytkownika też musi być. O ile jednak
    > użytkownicy Windowsa są zazwyczaj czujni, o tyle przekonanie (już od
    > dość dawna nieaktualne), iż na Maca nie ma wirusów, bezpieczny sprzęt,
    > nie zawiesza się itp. itd. bywa bardzo złudne.

    Nie mówimy o macu, tylko o iOS.

    > W szczególności dotyczy to masowo używanych
    >
    > Sposobem na atak mogłyby być aktualizacje. Taka "fałszywa aktualizacja"
    > mogłaby dokonać niezbędnych hakerowi zmian w systemie.

    Nie da się takiej aktualizacji przeprowadzić w iOS.

    > Jednocześnie liczba aktualizacji jest na tyle duża, iż użytkownicy często
    > automatycznie je akceptują lub instalują w tle.

    Aktualizacje praktycznie tylko idą w tle, ale jedynie z platformy
    App Store. Nie ma możliwości aktualizowania aplikacji "skąd bądź".
    A ta z App Store przechodzi ten sam proces review, co wcześniejsze
    wersje.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com