    From: k...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: POLBANK i ukryte lokaty ?
    Date: Tue, 28 Apr 2009 04:30:57 -0700 (PDT)

    On 28 Kwi, 13:07, "HAL" <i7i@@onet.pl> wrote:
    > Mam u nich lokatę 'Eldorado' na 70k i mam dostęp do konta przez internet.
    > Niestety NIE mam możliwości podglądu tej lokaty .... bank mi tłumaczy że to
    > lokata promocyjna i nie mozna w intrnecie jej podglądnąc jedynie osobiście w
    > banku lub przez infolinię .........................hm ......ciekawe nie ??
    Ja widzę eldorado al;e nie w lokatach tylko w rachunkach jako
    "rachunek lokaty", jest kwota ale nie ma szczegółów np. daty
    naliczania odsetek (są naliczane co miesiąc i przelewane na rachunek
    gotówkowy, tutaj też widać ile pobrali belki)

    Co do gwarancji to zależy czy ktoś bezgranicznie ufa polskiemu BFG a
    nie ufa greckiemu czy tez uważa, że "jeden pies".

    Polbank podaje także procedurę (powiedzmy) odzyskiwania środków gdyby
    zaszłą taka konieczność, mało który bank to podaje, polski BFG podaje
    spis innych instytucji gwarancyjnych na świecie i jest tam także
    Hellenic Deposit & Investment Guarantee Fund (do którego należy
    Polbank).

    Ewentualnie możesz rozważyć zdywersyfikowania środków pomiędzy różne
    banki jeśli uważasz, że jest to wskazane.

    Jednak Eldorado to obecnie jedna z lepszych ofert, oprocentowanie
    nadal 7%, możliwość częściowej wypłaty, wypłata środków co miesiąc i
    możliwość zerwania lokaty co miesiąc bez utraty odsetek. Lokata tylko
    na 4M jeśli ktoś uważa, że koniec roku/początek 2010 jest niepewny to
    też będzie to dla niego zaleta, jeśli ktoś chce na dłużej bo liczy na
    dalszy spadek oprocentowania depozytów i umacnianie się złotego w
    skali roku to "tylko 4M" będą wadą.