  • Data: 2019-07-16 18:21:30
    Temat: Re: Oprocentowanie kredytów odnawialnych?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 17:57:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > A jak inaczej niż bez RRSO to chciałbyś wyliczyć?
    > Jeżeli przykładowo ktoś żyłby normalnie na minus tysiąc pięćset, a wyniku tępoty
    biurestwa (potwierdzonej wyrokiem WSA, żeby nie
    > było) musiał narastająco przez kilkanaście miesięcy żyć z kredytem na minus
    dziewięć tysiów?
    > Jeśli znasz RRSO, to wyliczasz roszczenie jako koszt kredytu normalnie jak dla
    odsetek (należne dnia... zapłacone dnia... opóźnienie
    > dni... od kwoty... kwota odsetek...) i tyle.
    > Chyba to bardziej zrozumiałe i logiczne dla sądu (sposób wyliczania odsetek
    ustawowych) niż jakieś wagi z miesięcznych opłat (które
    > faktycznie można zsumować miesiąc po miesiącu i dołączyć jako dowód pomocniczy).

    Widać, że nie rozumiesz istoty RRSO - ono zawiera w sobie i prowizje i odsetki.
    W ogóle cała koncepcja się tym opiera, że w jednym współczynniku masz prowizje i
    odsetki, żeby dało się "łatwo" porównać i nie dać się bankom orżnąć, mając tylko
    podstawówkę (albo tyle z matematyki w głowie zostało).
    Ale żeby to wyliczyć musi być ściśle określony okres kredytowania - choć powiedzmy że
    dla KO, z prowizją co rok, można takie RRSO na rok (ale na każdy rok osobno)
    wyliczyć.
    W sytuacji, gdy zakładasz "normalne" życie na minus 1500, RRSO nic nie da - prowizję
    od udzielenia KO tak czy siak zapłacić trzeba.
    Chyba że jeszcze ma być tak, że przy życiu na -1500 KO na jest 2k, a przy tym
    narośniętym -9k trzeba mieć limit 10k - wtedy robi się jeszcze trudniej.

    Wg mnie najbardziej zrozumiałe dla sądu będą wyciągi - najlepiej z odfiltrowanymi
    pozycjami "prowizja od KO" oraz "odsetki od KO".
    Albo tylko "odsetki od KO" - bo przy życiu na -1500 zwrot prowizji się nie należy.
    I za każdy miesiąc obliczasz, ile kredytu trzeba było górką wziąć - i taką część
    odsetek proporcjonalnie jako szkodę zliczasz.
    Ew. jeśli w ciągu ostatnich 2,5 lat trzeba było zwiększyć limit to dolicz
    proporcjonalną część zwiększonej prowizji.
    I jest suma "szkody", jak to sugerował Liwiusz.

    Do tego oczywiście wyciągi z kilku ostatnich lat, pokazujące to "normalne" życie na
    -1500 oraz początek "upadku" (jak ten film z Douglasem).