  • Data: 2007-12-19 14:59:12
    Temat: Re: Ograniczyć phising...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
    news:fkapqj$bs7$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1. takie ekranowe klawiatury tez pozwalają zbierac wprowadzane hasla,
    > szczegolnie łątwo wtedy, gdy nacisnięcie myszą jakiegoś wirtualnego
    > klawisza daje efekt wizualny wciskanego klawisza

    Być może, ale jest to o wiele trudniejsze.

    > 2. takie hasla maskowane maja jedną podstawową wadę - muszą być po
    > stronie banku trzymane w całości, a więc mozliwe do odkodowania w
    > całości. Nie dają obrony przed informatykami z wnetrza banku, natomiast
    > hasla pelne przechowuje sie w postaci skrótu jednokierunkowego, atk jak
    > to robil od zawsze unix/linux

    Nie ma nic idealnego, choć w sumie możną takie hasło przechowywać jako
    rekord złożony z jego długości i jednokierunkowego skrótu. Powinno też
    zadziałać, choć nie wiem akurat, jak to jest w BPH. Tyle, że informatyk
    dostęp do danych konta, to ma i bez hasła, zaś samo hasło bez klucza
    prywatnego i tak mu nie pozwala na dokonanie przelewu.