    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Obligacje skarbowe i oprocentowanie
    Date: Sun, 21 May 2023 13:34:14 +0200
    <u3q1nn$lclo$2@news.icm.edu.pl> <u3tp5m$2tg$1$Arek@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u3v6hc$tun7$2@news.icm.edu.pl> <u3vbh8$4a3$1$cef@news.chmurka.net>
    <u3vh55$tun7$5@news.icm.edu.pl> <u3voc6$b0h$3$cef@news.chmurka.net>
    <u473p1$1cdtf$3@news.icm.edu.pl> <u478vf$65m$1$cef@news.chmurka.net>
    <u47b15$1cdtf$4@news.icm.edu.pl>
    <t1ie8y3bj4lw$.1huw6yqm8elp5$.dlg@40tude.net>
    <u4803l$1cdtf$5@news.icm.edu.pl>
    <nycjrgt5ps6t$.4qzn2o6t7uer$.dlg@40tude.net>
    <u4anuv$1cdtf$6@news.icm.edu.pl> <u4aq63$9qs$1$cef@news.chmurka.net>
    <u4ar6s$1cdtf$7@news.icm.edu.pl> <u4bd4r$m93$1$cef@news.chmurka.net>
    <u4chjj$1lefj$2@news.icm.edu.pl> <u4cj3j$g93$2$cef@news.chmurka.net>
    <u4cjcq$1lefj$3@news.icm.edu.pl> <u4ck1p$flj$1$cef@news.chmurka.net>
    <u4cld3$1lefj$4@news.icm.edu.pl> <u4cnkr$g93$3$cef@news.chmurka.net>
    <u4cs5b$1lefj$5@news.icm.edu.pl>

    W dniu 2023-05-21 o 12:34, a pisze:

    > To nie do końca jest zawsze tak... Butelka 1,75L robiona jest tylko dla
    > Biedronki (Coca-cola, Pepsi, Tymbark itd.). Nie chodzi o to, aby produkt
    > w środku był gorszy, ale aby ktoś nie wpadł na pomysł sprzedawania
    > takich butelek poza siecią. Nie jest tajemnicą, iż bywa, że właściciel
    > mięsnego kupuje w Biedrze np. filet z kurczaka, aby za chwilę go
    > wystawić u siebie w sklepie 2 razy drożej. Rzecz jasna, jako produkt z
    > Borów Tucholskich, od szczęśliwych kurczaków itd. Podobnie bywa w cukrem
    > czy innymi produktami. Tymczasem coca-coli z 1,75L do puszek nie
> [...]

    Akurat w przypadku produktu składającego się głównie z wody
    trudno szukać parametrów jakościowych ale też można coś zrobić taniej,
    więc w grę wchodzą głównie względy logistyczne o których piszesz a nie
    produkcyjne.
    Produkcyjnie można oszczędzać nawet na wodzie mineralnej, ale
    jak zagłębisz się w proces produkcji już takiego masła czy sera,
    to dowiesz się ile jest możliwości zrobienia produktu,
    który ma wg etykiety prawie to samo ale nie jest tym samym.
    Liczba procesów wymaganych dla klasy produktu jest spora:
    dezaktywacje, inaktywacje, uwalnianie sulfhydryli, krystalizacja lipidów,
    odgazowanie, dojrzewanie, pasteryzacja...i na każdym etapie można oszczędzać
    na temperaturze, chemii, kontroli jakości, czasie procesu.
    A najlepiej weź i spróbuj rozpuścić w garnuszku jakieś masło
    z opakowania marketowego z porównywalnym produktem
    może nawet tego samego producenta ale w opakowaniu firmowanym nazwą
    własną Spółdzielni Mleczarskiej w X czy Y.