  • Data: 2002-02-06 22:04:48
    Temat: Re: O co im chodzi z tymi walutami?
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (..)
    >Dlatego tez pewnie prof. Belka chcialby dewaluacji - pozniej tego nie
    >zrobilibysmy a w krotkim okresie podniosloby to nasza konkurencyjnosc. Na
    >dlugi okres nie musimy sie martwic jak juz w UE bedziemy :D

    No nie wiem jakby to wyglądało w ostatecznym rozrachunku :)
    Sporo firm pobrało kredyty w USD/Euro więc taki skok
    to dla większości chyba bankructwo.
    Poza tym jakoś mało kto uwzględnia fakt, że eksport zawiera
    często duży wkład importowy (chyba że będziemy tylko mówić
    o prymitywnym eksporcie surowców).
    No i jeszcze są badania, z których wynika, że eksport jest
    mniej czuły na kurs niż to się powszechnie sądzi, a głównie
    zależy od popytu - koniunktury zagranicznej.
    Tak więc sprawa jest dosyć skomplikowana i nie wiem czy
    którykolwiek gorący zwolennik dewaluacji pokusił się o jakieś
    wiarygodne wyliczenia, bo najprościej to pyskować w telewizorze.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl