    From: "Gawron" <s...@l...po>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nordea Solo
    Date: Fri, 5 Dec 2008 19:41:22 +0100

    Filip Lach<f...@W...gazeta.pl>
    news:ghbrjm$3i9$1@inews.gazeta.pl

    > Ja mam - wal.

    Oo, super.

    Wziąłem u nich niedawno taki kredyt (na razie pierwszą transzę) i wszystko
    było dobrze, dopóki nie zajrzałem na konto internetowe i nie zauważyłem w
    szczegółach transakcji uruchomienia kredytu (na rachunku kredytowym) dwóch
    różnych pozycji dla tej transakcji:

    (1) "przelew z rachunku" (czyli znana mi kwota uruchomienia w złotych
    przeliczona na franki po znanym mi kursie kupna z momentu uruchomienia +
    kredytowana kwota prowizji przeliczona po kursie sprzedaży z tego samego
    momentu - w sumie kwota uruchomienia we frankach (nazwijmy ją X))

    (2) "Mortgage Principal Drawdown" (identyczna kwota X we frankach, ale nie
    wiadomo skąd wyższy o prawie 5 gr kurs franka, w związku z czym
    odpowiadająca kwocie we frankach inna (wyższa) kwota w złotych).

    I teraz pytanie, co to właściwie jest "Mortgage Principal Drawdown" (czyli
    po polsku "uruchomiona kwota kredytu hipotecznego") oraz czy to, że kwota
    "Mortgage Principal Drawdown" w złotych jest wyższa niż kwota "przelewu z
    rachunku" w złotych oznacza, że kwota drugiej transzy (w sumie I i II
    transza nie mogą przekroczyć pewnej kwoty określonej w złotych) będzie
    mniejsza, niż myślałem?

    Gawron