  • From: "BAH" <b...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Date: Wed, 3 Apr 2002 13:06:55 +0200

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
    news:20020403095739.GM30809@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Ale z drugiej strony masz przeciez banki dajace karty za darmo, lub w
    > cenie oplaty miesiecznej. I nie sadze aby te oplaty sie jakos
    > dramatycznie zmienily.

    Jesli bank zacznie odpowiadac, to
    - beda drozsze
    - klienci przestana zwazac na bezpieczenstwo
    (po co mam miec 600 zl na koncie jak moge miec 5000
    a bank i tak bedzie musial pokryc straty).

    > A nie odnosisz wrazenia ze to moj problem?
    >
    > Karty wyrobilem drogie, ale dzieki temu nosze je wszedzie.

    Dopóki ubezpieczenia nie sa obowiazkowe.

    > Ale ja sie pytam dlaczego nie wolno mi brac 4 ksiazeczek? Dlaczego mi
    > tego zabraniasz?

    Nie chodzi o zabranianie.
    Chodzi o poziom ryzyka i koszty.
    Jak nosisz i dobrowolnie ponosisz koszty ryzyka
    (droga ubezpieczona karta lub straty), to sobie nos.
    Jesli jednak te koszta ma ponosic kazdy,
    (obowiazkowo) to sytuacja jest troche inna.

    > Przy takim rozumowaniu nie wiem w jaki sposob istnieje taki mbank
    > gdzie masz przelewy za darmo. Albo jakis multibank czy inne fortisy?

    Jak Ci ukradna (zgubisz) te karty, to Ci cos wróca ?
    Sadzisz, ze jak beda odpowiadac, to nie bedzie ich to kosztowac ?

    > w citku kosztuje 6.5 miesiecznie odpowiedzialnosc do 48h przed
    > zastrzezeniem - odpowiedzialnosc do 100zl. DC kosztuje mnie 150zl
    > rocznie - odpowiedzialnosc do $50.

    W Citku kosztuje obowiazkowo.
    To bardzo wazne slowo w tej dyskusji.
    Chodzi o to, ze obowiazek ma byc ustawowy.
    Wg mnie wystarczy by ustawowo zapewnic dostepnosc takich ubezpieczn.

    Jak mam na danym koncie 500 zl, to takie ubezpieczenie nie jest mi
    potrzebne.
    Nie chce placic za cos czego nie potrzebuje.

    > Stac mnie na ryzyko (ew. zebow szkoda).

    Moze nie kazdego stac ?
    (w zeby i tak mozna oberwac)

    > Ja nie bede narzekal. Klopot w tej ustawie polega na tym aby zmusic
    > _banki_ aby przestaly udawac ze problemy ma tylko klient. Wlasnie w
    > tym jest sztuka zeby koszty czesciowo pokrywal rowniez bank.

    Czyli takze Ci klienci, którzy tego nie potrzebuja.

    > A ze niektorych przestanie byc stac na karty? Moze, trudno sie mowi.

    Skoro teraz ich stac, to nie ma powodu by
    przez wadliwa ustawe wyganiac ich z rynku.

    Na tej samej zasadzie mozna wprowadzic obowiazkowe Auto Casco.
    (niektórzy zaczna chodzic piechota - mówi sie trudno).

    Uwazam ze klient ma miec wybór.

    W tej chwili problemem jest to,
    ze banki w zasadzie takich ubezpieczen nie oferuja.

    BAH