  • Data: 2002-04-03 11:16:14
    Temat: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, Apr 03, 2002 at 12:59:09PM +0200, Szymon wrote:

    > Zgadza sie, z tym, ze biora przyklad PEKAO SA - maestro tez kiedys bylo bez
    > oplat. Ja wlasnie wybieram banki bez oplat, mam nadzieje, ze jeszcze takie
    > beda istniec (Inteligo pokazalo, ze niekoniecznie bank nie-marmurkowy musi
    > byc tani).

    Zejdz z tego pekaosa. Tam nikt przy zdrowych zmyslach nie trzyma kasy.

    Od razu podkreslam - przy zdrowych zmyslach.

    > Dopoki okradna tylko Ciebie to tak - Twoj problem. Ale jesli bank wprowadzi
    > obowiazkowa oplate za ubezpieczenia, to chociaz Ty masz karty przy sobie, a
    > ja nie - obaj bedziemy bulic za ubezpieczenia rowno.

    Przeciez majac citka juz place. Za dinersa tez - wiec powiedz mi gdzie
    jest ta roznica?

    > Masz prawo. To tak jak z drogimi autami. Kto zabroni mi ubezpieczyc
    > autocasco merca? nikt. Jak ukradna mi go, bo np. zostawilem uchylona szybe
    > czy na Pradze Pn. albo Grochowie na noc na niestrzezonym parkingu to dostane

    Odbujaj mi sie od Grochowa. Znajomemu na Zoliborzu wlamuja sie
    systematycznie do samochdou, na Grochowie nie mam z tym zadnego problemuy.

    > odszkodowanie. Niby wszystko OK, ale potem jak ktos inny chce ubezpieczyc
    > malucha to placi olbrzymie skladki, bo ubezpieczyciel stwierdza, ze ma
    > straty na tych mercach, a tnie wszystkich rowno.

    No, tutaj to juz po prostu wszystkich pod W-wa podciagneli.

    Tylko ze efekt tego jest taki ze 1/3 samochodow jezdzacych
    permanentnie po w-wie nie jest stad.

    > Nie zabraniam. Tak jak mozesz wziac 100.000zl, wyjsc na dach i rozrzucic z
    > gory. Nieprawde nie zabronie tego, ale pozwol, ze zastanowie sie nad
    > sensownoscia takiego dzialania.

    Dlaczego uwazasz ze rozrzucenie 100kzl nie jest sensowne? ;-)

    > mBank odnosi sie do WIBORu. Poprzez roznice (bodaj w regulaminie maja max. 4
    > czy 5%) osiaga zysk. Wystarczy przeliczyc te 1 mld zl wkladu przez obecna
    > roznice oprocentowania w stosunku do WIBOR i jasne skad maja pieniazki.
    > Ostatnio tez daja kredyt...

    So what? A jak powiedza ze ondosza sie do poziomu wisly w pcimie to
    niby cos zmieni?

    A dlaczego pbk nie moze powiedziec ze odnosi sie do pierwiastka
    kwadratowego z sumy lat prezydentow warszawy?

    > miasta, bo tam sa bulki po 20gr,a nie 30gr. I jesli tych ludzi bank bedzie
    > chcial obciazyc kosztami to moze sie okazac, ze beda przymusowo dojeni, bo
    > musza miec konto, gdyz np. pracodawca nalega. Juz w tej chwili latwo wskazac
    > bank, w ktorym trzymanie 200-300zl miesiecznie powoduje, ze odsetki nie
    > pokryja kosztow prowadzenia rachunku. A 50% Polakow zyje ponizej minimum
    > socjalnego. I teraz odwroce Twoje pytanie: dlaczego im zabraniasz
    > korzystania z dobr cywilizacji?

    Na tej samej zasadzie co do rejestracji samochodu jest konieczne
    przejscie badan technicznych.

    Ilu z was narzekalo na bezpieczenstwo czekow. Przeciez to jest to samo
    podejscie do bezpieczenstwa pieniedzy!

    > Ja sadze, ze koszty pokryje bank z naszych oszczednosci. To latwo bylo
    > kiedys dostrzec, teraz marmurkow juz prawie nie odwiedzam. Ale swego czasu
    > bylo cos takiego: handlobank dawal 11%, a PEKAO SA dawalo 7. Wiec majac
    > saldo srednie 300zl moglem pomyslec: 33zl rocznie w H, 21zl w PEKAO. Tyle,
    > ze potem okazywalo sie, ze PEKAO dalo mi konto za darmo, a w H chcieli bodaj
    > 7 zlotych. Czyli ostatecznie -50zl w H, +21zl w PEKAO.
    >
    > Z tymi pokryciami banku bedzie to samo. Dadza Ci pokrycie, zniosa jedna
    > oplate, a wprowadza inna.

    Czy naprawde myslisz ze banki potrzebuja ubezpieczen na karty aby
    podnosic oplaty? Czy inteligo wprowadzalo jakies ubezpieczenia
    produktow kartowych podnoszac oplaty za obsluge rachunku?

    > ...lub sie ich zmusi. Po wprowadzeniu przez PEKAO przymusowej oplaty

    Czy podpisales z pekaosa cyrograf na cale swoje i swoich dzieci zycie?

    > ubezpieczeniowej chcialem zwrocic karte maestro do eurokonta. Okazalo sie,
    > ze nie mozna. Wiec podziekowalem za konto, bo (jeszcze) jest wybor w innych
    > ofertach. Zwroc uwage, ze swego czasu (przy wyzszych stopach procentowych)

    a, nie podpisales. Olej pekaosa - jest kupa innych, sensownych bankow.

    > niemal zaden bank nie mial czegos takiego jak oplata za prowadzenie
    > rachunku. W tej chwili coraz mnie bankow ma w tej pozycji 0zl. Ich liczba
    > raczej sie zmniejsza jak zwieksza...

    Ja wole placic 10zl miesiecznie za rachunek (place w rb) i cala reszte
    obslugi miec za darmo. Dzieki temu nie wiem gdzie jest moj rachunek i
    moj oddzial ;-)

    Poniewaz robie srednio miesiecznie 8-10 przelewow, wiec jesli by kazdy
    z nich kosztowal tylko 1zl (a zazwyczaj kosztuja wiecej) to juz mi sie
    te 10zl zwraca.

    --

    --w