  • Data: 2013-06-03 11:18:56
    Temat: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnkqn3s4.6k7.proteus@pl-test.org...
    > On 2013-06-02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja? Nie. Ale osoba która otrzyma pieniądze z kredytu w "idealnym" modelu
    > kreacji pieniądza na który się powołałeś przekaże je do systemu bankowego
    > w formie depozytu. Tak działa mechanizm kreacji na który się powołałeś.

    Ale nawet w modelu "idealnym", to bank decyduje kiedy przestać
    oferować lokaty i będzie dążył do tego, aby jego "lokalny" wskaźnik
    kreacji pieniądza był jak najbardziej zbliżony do maksymalnego,
    dozwolonego przepisami.

    Zatem model "idealny" wyglądałby tak:
    - bank przyjmuje lokatę na 1000 zł i płaci za nią 40 zł
    - bank kreuje X*1000 zł, a następnie czeka, aż udzieli
    na całą tę kwotę kredytów, zarabiając X*39 zł - 40 zł.
    - bank znowu przyjmuje lokatę na 1000 zł (jedną!)
    - i tak dalej

    Nie można tego rozpatrywać w oderwaniu od popytu na kredyty.