  • Data: 2013-06-03 01:51:20
    Temat: Re: Ludzie masowo likwidują lokaty
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Zbynek Ltd." koet5q$3t9$...@n...news.atman.pl

    > Jak informuje Open Fajans, w ciągu 2 miesięcy z rynku wybrano lokaty na kwotę 9.7
    mld złotych.

    Czy ten monitoring widzi różnicę pomiędzy lokatą i kontem oszczędnościowym?
    Być może ludzie z lokat przesiedli się na oszczędne? A może wisienki, czy
    raczej orzeszki zaszkodziły? Toż z uwagi właśnie na orzeszkowe dochody
    trzeba trzymać pieniądze na RORach, zamiast na lokatach.

    Ile to jest 9.7 mld plnów? Dużo czy mało? Na ,,łebka'' to tyle, co nic.

    9700/385=25,1948051948052

    Flaszka na głowę. A ile na dorosłego? Ze 2 flachy?
    A ile na orzeszkobiorcę? 50 litrów? ;) Jeśli co
    setny człek w Polsce żywi się orzeszkami, mamy
    na jednego raptem dwa i pół kplna... A ile nam
    potrzeba na osobę, aby zaspokoić Dobre czy wiewiórki?

    KBBZWBK 300
    BGZ 300 (teraz 500)
    Dobre 1667

    Wielu ma nie jedno konto Dobre, ale kilka...

    Część pieniędzy trzeba trzymać na RORach, aby stale lać -- to
    tu, to tam... Część z tego znika, gdy przelew zlecimy za późno,
    zwłaszcza wówczas, gdy zlecimy tak w łikend... Ile lać?

    Alior 2000
    Citi 2000
    BGZ 5000
    Mille 1000
    EB 1000 (teraz chyba 1500)

    Razem daje to ponad 10 kpln -- ja profilaktycznie leję nieco więcej,
    niż wymagają regulaminy. Oczywiście te pieniądze nie muszą być stale
    poza lokatami -- starczy 5 kpln na zaspokojenie wszystkich potrzeb?
    I tak, i nie. Miesiąc niby ma ponad 30 dni a przelew potrafi iść
    błyskawicznie, jednak naprawdę przelewy zabierają sporo czasu.
    Ponadto niejeden obsługuje nie jedno, ale kilka kont -- ja na
    przykład nie leję tą samą piątką kilka razy, ale staram się
    zaspokoić wszystko w miarę możliwości naraz -- tak więc nie
    mogę ulokować kilkunastu tysięcy pln.

    IMO może tak być, że znaczna część z tych 9.7 mld plnów
    po prostu idzie na obsługę orzeszkową a tym większa idzie
    na tę obsługę, im niższe są procenty lokat a wyższe zyski
    z orzeszków czy wiśni. Kto będzie codziennie dolewał po
    200 pln na Dobre, gdy lokacyjne %% niewiele dają? Toż
    czas to także pieniądz -- po co lać 10 razy po 2 hpln,
    skoro można raz a dobrze polać ze 2 kpln?...

    Gdy w kieszeni mam kilkaset plnów i wezmę w realnym świecie 2 razy
    po dwie setki -- zechcę to wszystko wpłacić do mBanku we wpłatomacie
    na... ROR oczywiście... A nie zawsze zdążę tego samego dnia to przelać
    na oszczędne, bo być może nie zdążę a być może zapomnę... Gdy %% na
    kontach oszczędnych są małe a ryzyko utraty 5 plnów za kolejny
    przelew z mBankowego oszczędnego jest duże -- być może w ogóle
    nie przeleję na oszczędne, bo drobne ciułanie przez kilka lat
    pochłonąć może jeden nieopatrzny przelew z oszczędnego?...

    Ale zamiast do mBanku -- mogę do EB? Mogę, ale tam jest offlajnowa cisza nocna. ;)
    [przerywana krótkimi okrzykami z lotu rodem: ,,kurwa mać!!! znowu nie ma moich
    pieniędzy!! nie widzę mojej dzisiejszej wpłaty, więc jak mam zlecić przelew?!?!?]

    Zatem zamiast na oszczędne w EB wpłacę na ROR? Na szczęście jakoś oprocentowany?

    Ale jeśli tylko pobiorę 2 setki lub 2 razy po 2 setki?
    Może nie zechcę tego wpłacać, skoro na koncie wiele nie dadzą %%?

    IMO 9.7 mld to mało w zestawieniu z realnością ;)
    [czymkolwiek ona jest] wiśniowo-orzechową i malejącymi %% lokacyjnymi...
    Być może bez ww. orzeszków i wiśni nie byłoby tej ucieczki tych 9.7 mld...

    Albo inaczej -- IMO wiara w to, że pieniądz wreszcie krąży
    i zarabia (inaczej niż poprzez wiśnie i orzechy) jest błędem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'