    From: "Darek/Ethan" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lucas czy Citi
    Date: Tue, 23 Dec 2003 09:34:45 +0100

    > Pytanie do osob ktore mialy stycznosc z tymi bankami
    > ktory polecacie dla konta osobistego ,
    > interesuja mnie zwlaszcza odczucia subiektywne - jakosc obslugi, czytelne
    > na czas przysylane wyciagi, dzialajace sprawnie kanaly internetowe
    > Oczywiscie koszty zwiazane z prowadzniem konta, karty debetowe tu wole
    > maestro ale sie nie upieram visa tez moze byc, karty kredytowe raczej
    mniej
    > mnie interesuja

    Witam,

    Mam konta w obydwu bankach.
    Citi:
    Subiektywne odczucia bardzo dobre, doskonaly kontakt i kultura, karta od
    reki (maestro), wyciagi miesieczne i po kazdym przelewie z konta (na
    zyczenie), citiphone bez poczekalni, internet bez problemow, co do kk citi
    sie nie wypowiem bo nie mam, duza zaleta dla podrozojacych za granice to
    przelaczalna karta maestro w zaleznosci od waluty i poiadania konta
    walutowego w citi i brak prowizji przy wyplacie waluty z bankomatow
    citibankow za granica.
    Generalnie nei mam sie do czego przyczepic, wszystko jest ok. Na reklamacje
    reaguja w dosc szybkim czasie.
    Oplaty to: konto 5 zl, karta maestro 2 zl, citiphone 4 zl, internet
    wliczony.
    Przelewy w internecie bezplatnie (do innych bankow) do us platne.
    Wyplaty z bnkomatow citi i euronet za darmo.

    Lukas:
    Generalnie tez ok, ale lukaslinia kiepska dla mnie, czasami niezbyt
    przyjemna obsluga, sciagneli ze mnie 30 zl przy wykonaniu karty VE mimo ze w
    opcji zaznaczylem ze chce ja w trybie standard, to dla mnie olewani eklienta
    ale spostrzeglem sie za pozno, dostep do internetu jest ok ale dziwny
    interfejs (kwestia gustu).
    oplaty: bezplatne za prowadzenie i dostep do lukaslinii, karta VE narazie
    tez bezplatne
    bankomaty: nie wiem, nie korzystam,

    Generalnie jestem bardziej za citibankiem. Mimo ze oplaty nei sa niskie
    jednak rekompensuje to obsluga.

    Pozdrawiam,

    Darek