  • Data: 2007-10-26 19:09:33
    Temat: Re: Kupno towarow a konto firmowe...
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pete wrote:
    > Rozporządzenie MF narzuca wstawianie nru rej do faktury??? A jeśli
    > przyjadę na stację benz. rowerem i zatankuję do kanistra? :-D
    > I nawet nie jesteś w stanie podać nazwy aktu, który miałby to
    > regulować.

    I nie potrafiłeś odszukać tego rozporządzenia?
    To tylko cytat z Rozporządzenia
    "§ 9. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:
    [...]
    5. Faktury dokumentujące sprzedaż paliw silnikowych benzynowych,
    oleju napędowego oraz gazu, wlewanych do baku samochodu
    i innych pojazdów samochodowych, powinny zawierać numer
    rejestracyjny tego samochodu."

    (i dotyczy wszystkich pojazdów - nie tylko tych niewprowadzonych do EŚT)

    Jak przyjedziesz rowerem, to nie wlewasz do baku,
    więc teoretycznie nie potrzebujesz nr rej na fakturze
    w tym wypadku, tylko trochę ciężko to obronić w razie jakiejś
    weryfikacji przez US.

    > Ja, w przeciwieństwie do Ciebie, zadałem sobie trud i poszukałem.

    I nie znalazłeś :-)

    > Wydatki z tytułu używania niewprowadzonego
    > do ewidencji środków trwałych
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ samochodu osobowego, w tym
    > także stanowiącego własność osoby
    > prowadzącej działalność gospodarczą, dla potrzeb działalności
    > gospodarczej podatnika należy wpisywać w tej kolumnie po zakończeniu
    > miesiąca na podstawie miesięcznego zestawienia poniesionych wydatków
    > wynikających z faktur zawierających numer rejestracyjny tego pojazdu.

    > (podkreślenie moje)

    > Przeprosisz i odszczekasz?

    Tzn kto ma odszczekać?
    Bo w kwestii nr rejestracyjnego na fakturze napisałeś tak:
    "Dla samochodów będących majątkiem firmy - nie jest potrzebny"

    Dostałeś dwa przepisy: jeden ogólny,
    drugi dla "niewprowadzonych" - ten drugi jest szerszy, bo dotyczy też innych
    wydatków o czym akurat Samotnik napomknął.