  • Data: 2007-10-27 06:32:50
    Temat: Re: Kupno towarow a konto firmowe...
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pete wrote:
    > Czy jeśli zakupię paliwo do kanistra, sprzedawca odmówi mi wystawienia
    > f-ry VAT?

    Nie. Nie odmówi. Nie wiem na jakiej podstawie wyciągasz taki wniosek.

    > Rozumiesz co czytasz?
    > Masz wprost opisany przykład f-ry bez nru rej i mimo wszystko
    > możliwość odliczenia VAT-u

    Oczywiście. I wzmianka o możliwych problemach.

    > Ergo Samotnik w odpowiedzi na mój post twierdzi, że każda f-ra musi
    > mieć nr rej.

    I to jest prawda. I dotyczy to paliwa zatankowanego do baku samochodu.
    Bo butelki czy kanistra nie musisz mieć nr rej na fakturze.
    Możesz mieć tylko problem przy rozliczeniu

    > Potwierdzenie tego, że nru rejestracyjnego nie ma obowiązku (w
    > niektórych przypadkach) umieszczania ani na f-rze ani w KPiR.

    Czasami ludziom się wydaje, że jak znajdą w internecie opinię na dany temat,
    na w miarę poważnym serwisie, to to musi być OK.
    Otóż oświadczam Ci, że sporo gniotów prawnych zamieszczają
    na swoich stronach poważne gazety, w tym specjalizujące się w tematyce
    podatkowej czy prawnej (GP czy Dobra Firma). Więc lepiej zaufaj temu,
    co jest w rozporządzeniu, a nie opinii jakiegoś eksperta-
    zwłaszcza, że chodzi o dość prosty w interpretacji zapis.
    Wg mnie wpisanie nr rej nie jest błędem
    dużej wagi, który dyskwalifikowałby fakturę całkiem,
    ale jak trafisz na formalistę ze strony urzędu,
    to będziesz musiał się sporo napracować, żeby
    to załatwić.

    > No to czekam.

    Niedoczekanie.
    Nr rejestracyjny na fakturach za paliwo wlewane do baku ma być.

    Natomiast jakie konsekwencje może wywołać brak tego numeru,
    i w rozliczeniu jakiego podatku, i jakiego pojazdu,
    to już sobie darujmy.