    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kto JDG rozłoży na raty?
    Date: Tue, 7 Sep 2021 15:38:31 +0200

    W dniu 03.09.2021 o 12:24, Alf/red/ pisze:

    > Dzięki za podpowiedzi. Podsumuję, nie odpowiadając nikomu bezpośrednio.
    > Przypominam: potrzeba sporadyczna na poziomie pojedynczych tysięcy zł,
    > klienci (osoby prywatne) różni i raczej niepowtarzalni.
    >
    > * faktoring: dla firm z dużą liczbą faktur i chyba niewielką bazą
    > kontrahentów, koszty na poziomie 2% całej faktury, mile widziana pełna
    > księgowość. Może warto zacząć od Nest.
    >
    > * dodanie działalności pośrednictwa kredytowego i udzielanie "samemu
    > sobie" - wymaga zrobienia drugiej firmy, bo jak w tej samej, to wymusi
    > VAT i kupę papierów.

> [...]

    Jak chodziłem kiedyś - nie tak dawno - do szkoły handlowej, to na
    zajęciach z "obsługi klienta" zapytałem prowadzącego, jak się zachowywać
    wobec klientów, którzy chcą koniecznie kupić produkt/usługę, ale robi
    się ciężka atmosfera, gdy przychodzi do płacenia za zakup. Prowadzący
    odpowiedział, że klienci, to ci, którzy płacą i przed nimi należy
    "rozwijać czerwony dywan". Ci, którzy migają się od płacenia, to nie
    klienci i takich należy trzymać od siebie z daleka.
    Niech sobie idą do konkurencji i niech ich konkurencja kredytuje, a
    potem się martwi, gdy okaże się, że zapłaty nie da się jednak
    wyegzekwować. Jak konkurencja splajtuje, to ci płacący klienci, którzy
    zaopatrywali się wcześniej u konkurencji przyjdą ci ciebie.