    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 4 May 2021 05:07:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kredytówka w skarbonce?
    From: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    wtorek, 4 maja 2021 o 12:22:05 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > A, jeśli o to głównie chodzi, to rzeczywiście - nawet ew. opłata roczna
    > zwraca się przy wydatkach zagranicznych 8k rocznie.
    > Ale jest jeszcze visa z getoutu - też zerowe rżnięcie na transakcjach
    > zagranicznych, a darmowa za 5 pyk/mc. No ale to jest getout.

    Jest jeszcze aliorowa karta kredytowa Mastercard TU i TAM. Podobnie jak
    w BNP, korzystne kursy są jako promocja do odwołania. Trzeba co miesiąc
    wydać 1500 zł, żeby nie płacić za kartę. Do tego jest 1% zwrotu za płatności
    w walutach obcych (max 75 zł na kwartał).

    > Prawie jak - aledrogo z tymi voucherami ma taki problem, że można tylko
    > jeden wykorzystać przy jednym płaceniu.

    Myślę, że nie jest to wielki problem, gdyż są dostępne vouchery nawet
    o wartości 500 zł, mało kto będzie wykręcał obroty, żeby wymieniać punkty
    na wielokrotność kart podarunkowych o tej wartości.

    > No i przy wymianie na vouchery przelicznik zwrotu spada do 0,66% (choć
    > rzeczowe nie osiągają 1%, raczej 0,8%) - oczywiście lepszy rydz niż nic.

    Ano właśnie, masz 0,66% zwrotu od wszystkich transakcji bez kombinowania.
    Do tego warto raz w miesiącu sprawdzić jakie są promocje i może bez problemu
    wpadną jakieś dodatkowe punkty. Np. teraz w maju:
    "W maju, za dokonanie min. 3 transakcji kartą kredytową w Internecie na min.
    200 zł każda, otrzymasz jednorazowo dodatkowe 1000 punktów!"

    > A jak chcesz KK to tylko biorą dane, a konsultant od KK zadzwoni w ciągu
    > 2 dni.
    > Kurtałka, chyba takiego banku jeszcze nie widziałem.

    Po czym dzwoni chyba z jakiegoś beznadziejnego VoIP-a, bo wszyscy w banku
    na home office i nic nie idzie zrozumieć ze względu na straszną jakość
    połączenia. Przerywasz połączenie i nikt nie spróbuje drugi raz zadzwonić.
    Ty musisz kolejny raz dzwonić na infolinię, żeby zamówić rozmowę ws. karty.
    Trzeba podejść do tematu na luzie i nie liczyć na szybkie załatwienie
    sprawy.

    > A w santanderze platyna "na klik" bez problemu i nawet nie trezba oszukiwać
    > z wysokością dochodów - ja zrobiłem numer, że dowiedziałem się od pani
    > w oddziale, ile mi się tam wylicza, i potem tyle wpisałem - ale jak
    > zamawialiśmy dla żony to wpisaliśmy prawdę - czyli (niestety ;) sporo mniej
    > niż 10k i też dostała.

    Jakieś 5 lat temu miałem konto osobiste w Santanderze (z wpływającym
    wynagrodzeniem) i dostałem ofertę karty kredytowej "na klik". Kliknąłem i po
    kontaktach z konsultantami okazało się, że nie mam zdolności kredytowej.
    Może w końcu lepiej ogarnęli ten proces.

    > To jednak ma znaczenie tylko wtedy, gdy komuś jakoś bardzo zależy na
    > kredytówce za granicę - bo akurat wie, że tam, gdzie jedzie, kredytówkę
    > trzeba mieć.
    > Inaczej nie ma się co chrzanić i brać curve i/lub N26 czy kantor aliora
    > - i jedynie trzeba pamiętać, żeby kupić nieco euro na zapas.

    Ja mam jeszcze kredytówkę prowadzoną w EUR, rozliczaną po kursach MC, ale to
    pozostałość po mieszkaniu w Austrii.