  • Data: 2021-05-01 13:10:51
    Temat: Re: Kredyt eko i wibor
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 1 May 2021 07:55:30 +0200, J.F. napisał(a):

    > No ale o to chodzi - niech profesjonalisci z banku ryzykuja, a nie
    > przerzucaja ryzyko na nieswiadomego klienta :-)
    >
    > Tylko ze w koncu i tak klient bedzie stratny - jak nie kredytobiorca,
    > to deponent. Namowi sie go na jakies obligacje, inflacja zezre, albo
    > bank zbankrutuje.

    Przepraszam, ale nie rozumiem.

    Pożyczam z banku określoną kwotę, niech to będzie 60 tyz zł. Oddać mam,
    powiedzmy, 70 tys. razem z odsetkami i jakimiś tam dodatkowymi opłatami.
    Więc co tu przeliczać w trakcie?

    Co innego, gdybym chciał pożyczyć w jakiejś walucie.
    Nie wiem, nie znam się, tv raczej nie oglądam, ale obiło mi się o uszy, że
    był jakiś duży problem z kredytami walutowymi jakieś kilkanaście lat temu.
    Tutaj wydaje mi się jasne - fluktuacja kursów walut. Ale też wydaje mi się
    proste, że jak pożyczyłem przykładowo 10 tys. dolarów, to powinienem oddać
    sumarycznie np. 11 tys. dolarów.

    O co chodzi z tym przeliczaniem złotówek na złotówki? Dlaczego, jeśli z
    przykładowych 60 tys. mam oddać 70 tys. zł, to nagle są w trakcie umowy
    zmiany?

    Może zadaję naiwne pytanie, ale po prostu tego nie rozumiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam