  • Data: 2021-05-05 08:41:46
    Temat: Re: Kredyt eko i wibor
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 04 May 2021 23:41:57 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Coś takiego (w pierwszym roku, później znacznie mniej). Z tym, że
    > inflacja osiągała setki procent, więc praktycznie każdy kredyt był już
    > nieźle nadgryziony.

    > Obawiam się, że w znakomitej większości na swoją własną prośbę. Liczyli,
    > że jak zwykle państwo będzie ich rozpieszczać, a tu - nawet nie nagle -
    > pieszczoty ograniczono.

    Pewnie troche tak, ale z drugiej strony - czy ktos ich ostrzegl, ze
    odsetki siegna 100%, i ze inwestycje planowana do splaty w 10 lat
    trzeba bedzie splacic w rok ... i wcale nie bedzie splacona, bo to
    tylko odsetki.
    Owszem inflacja gryzla, ale banki pewnie slepe byly, i domagaly sie
    splat nie patrzac na inflacje.

    Mozna sie doczytac, ze pozniej PKO wprowadzilo, bardziej dla
    mieszczuchow, kredyt hipoteczny Alicja - gdzie raty nie starczaly
    nawet na odsetki. Roznica powiekszala kapital ... ale kalkulacja byla
    taka, ze na skutek inflacji za pare lat klient to splaci, bo juz go
    bedzie stac.

    I przez pare lat to nawet dobrze dzialalo, a potem odsetki spadly, i
    kredyt zrobil sie pulapką.
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Kredyt-Alicja-Klien
    ci-wygrali-w-sadzie-dlug-zostal-umorzony-7970781.htm

    > Możliwe. Nigdy nie używałem.

    Tez nigdy, wiec cen dokladnych nie podam

    > Poza tym były papierosy i papierosy - np. "extra mocne" albo inne
    > "klubowe" vs "marlboro".

    Te Marlboro tez relatywnie tanie - papierowy sa drogie tylko z powodu
    podatkow :-)

    > Nie wiem czy takie istniały, możliwe że wtedy nie dało się już
    > w praktyce, od jakiegoś czasu, wziąć kredytu. Tak czy owak, nie znam
    > nikogo, kto by na tym naprawdę stracił, ale oczywiście byli tacy, którzy
    > zyskali więcej (praktycznie darmowy kredyt wraz z kapitałem) i byli
    > tacy, którzy zyskali mniej (= "stracili wszystko" w stosunku do tych
    > pierwszych).

    Lepper? Choc nie wiem, czy jemu gospodarke zlicytowano, czy utrzymal i
    dopiero syn popadl w dlugi.

    J.