  • Data: 2024-04-05 19:28:00
    Temat: Re: Karta Revolut a Allegro
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Apr 2024 13:39:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wiem, jak teraz to działa, ale kilka lat temu zapłacenie n a Poczcie
    > Polskiej kartą kredytową generowało takie obciążenie, jakbyś z bankomatu
    > gotówkę kartą kredytową wypłacił. Dawno to analizowałem, ale to działało
    > tak, że rozliczał to Bank Pocztowy. Nie było to zbyt intuicyjne i kilka
    > razy zapłaciłem, zanim zauważyłem na wyciągu. Tak więc po prostu takie
    > ewenementy się zdarzają.

    Jest do pewnego stopnia zrozumiałe, ze jak płacisz na poczcie np
    rachunek za prąd, to poczta musi przelac te 100zl na konto dostawcy,
    więc chce dostać z twojej karty 100zl, a nie pomniejszone o prowizję
    kartową.

    Natomiast jak ci sprzedaje znaczki czy książeczkę dla dzieci,
    to juz prowizję może zapłacic.

    Przy okazji tego rachunku Poczta pobiera swoją prowizję, i od niej tez
    mogła by prowizję zapłacic. Ale to od 2 zl, a nie od 100 ...

    Allegro jakos nie miał problemów z innymi kartami, więc nie wiem -
    bierze prowizję na siebie (bo też bierze prowizję od sprzedawców),
    czy sie jakos dodał z polskimi bankami na brak prowizji ... a
    Revolutowi to nie pasuje ...

    J.