    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <62681b73$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <626cc770$0$482$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <62701da5$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <noe5fzsyjmds$.537u5r4cqjm0.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1g2ptc9rtcz55.vvywlybb7h5o$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <8...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <s...@p...org>
    Date: Fri, 6 May 2022 14:25:23 +0200

    On Fri, 6 May 2022 10:57:35 +0200, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2022-05-04, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Tu to ciekawie opisują:
    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/makroekono
    mia/polski-dlug-publiczny-poza-budzetem-rosnie-jak-n
    a-drozdzach/k3r48z2

    Ok, ciekawe, tylko:
    -zadluzenie samorzadow nigdy nie wchodzilo w oficjalny budzet
    centralny. Samorzady zreszta swoją kreatywna ksiegowosc prowadzą,
    bez wiedzy rządu centralnego,

    -gdzie sa jakies szczególy tych funduszy BGK?

    Bo np.
    https://alebank.pl/rzad-tworzy-fundusz-wsparcia-sil-
    zbrojnych-zasilany-m-in-emisjami-obligacji-i-wplata-
    z-zysku-nbp/?id=401868&catid=25926

    "Wśród źródeł finansowania FWSZ projekt przewiduje: wpływy ze
    skarbowych papierów wartościowych, środki z obligacji wyemitowanych
    przez BGK na rzecz Funduszu Wsparcia z gwarancją Skarbu Państwa,
    środki przekazywane przez Fundusz Przeciwdziałania COVID-19,
    pochodzące z emisji obligacji na rzecz tego Funduszu, wpłaty z budżetu
    państwa czy też wpłaty z zysku NBP."

    Wplaty z budzetu panstwa obciążą budżet panstwa w widoczny sposob.
    Wplaty z zysku NBP nie wplyna do budzetu panstwa - czyli tez widoczne.
    Ale te obligacje BGK emitowane osobno, to faktycznie ukryty dlug
    centralny. Szczegolnie jak je NBP wykupi, albo Orlen.

    Ale tez ... to ma miejsce od 2020, wedlug artykułu.
    No cóż - pandemia, czas szczególny.
    A wczesniej sie jakos trzymali ... no i inflacji nie bylo :-)

    A jak Unia sypnie euro, to sie splaci :-)

    P.S. Strona BGK przestala dzialac?

    J.