  • Data: 2022-05-06 18:12:53
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 06 May 2022 16:01:56 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Owszem, tylko nikt wtedy nie p* głupot o zrównoważonych budżetach.

    No wiesz, jak bodajze Belka chcial 80mld przy wplywach 140mld,
    to dziura bez dna.

    Jak w 2019 bylo 13mld deficytu przy wplywach 400mld,
    to budzet jest prawie zrownowazony :-)

    > To stała śpiewka wszystkich rządów, rzeczywiście.

    No ale 500+ rzad zrobil, a deficyt o ile pamietam nie byl jakis
    znaczaco wyzszy niz za Tuska.

    Fakt - nie kupilismy wtedy helikopterow.

    > Przyczyny inflacji, która "dawno się zaczęła", są tak samo negatywne.
    > Podaj jedną nienegatywną.

    No np ludzie wiecej zarabiaja i stac ich na lepsze rzeczy.
    Ceny rosna.

    > Odsetki, które nie pokrywają inflacji - to dla rządu czysty zysk.

    Ale gdzies tam sa "spekulanci", ktore te obligacje kupuja.
    I po po prostu nie kupia.
    Tylko jak oni zagraniczni, to nie patrza na inflacje,
    tylko na zysk w swojej walucie.

    > Coś w tym jest. Albo większy problem. Inna sprawa, że wtedy PiS by
    > "okradł OFE". Pewnie nazywałoby się to inaczej.

    Dobra zmiana :-)
    Tak po prawdzie, to nie uwazam, aby ona byla bardzo zla,
    ale Tusk wyszedl na zlodzieja, a PiS zyskal pare lat swobody
    finansowej :-)
    Bylo poczekac do wyborow :-)

    > Jak te słynne "samoloty ucieczkowe".
    > No niestety obawiam się, że w bardzo znacznej części tak.

    Z jednej strony tak, a z drugiej - wiesz, co Putinowi za rok strzeli
    do łba? Potrzebujemy troche nowoczesnego wojska.

    > No... premier wspominał nie raz... Ja wiem, że politycy nie mówią nic
    > serio, ale jednak.

    A to nie wiem, musialbym ustawy przeczytac, bo chyba nie ma ladnej
    tabelki

    https://www.gov.pl/web/finanse/projekt-przekazany-do
    -sejmu-rp-w-grudniu-2019

    "Zarówno wydatki, jak i dochody budżetu państwa wyniosą 435,3 mld zł,
    co oznacza, że projekt nie przewiduje deficytu budżetu państwa. "

    A w styczniu przyszedl Covid i wszystko sie ***
    No ale co - mial rzad nie pomagac ?

    > Tzn. gadki o rzekomo zrównoważonym budżecie to kompletna bzdura, tylko
    > po prostu mamy dużą inflację, na której rząd oparł finansowanie państwa,
    > a jakiej wcześniej w tym tysiącleciu nie mieliśmy?

    Inflacja niby rekordowa, ale covid, i wojna, i inflacja na calym
    swiecie.

    > Resztę pożyczek
    > (setki mld zł) wyprowadził do jakichś tajnych funduszy, żeby trudno się
    > było zorientować o co chodzi? I wszystko kręci się tylko dlatego, że
    > ludzi wciąż stać na artykuły pierwszej potrzeby, bo te produkowane są
    > coraz taniej w Azji (ale już nie w Chinach) - nie tak jak było w PRL?

    Ale inflacja to glownie zywnosc, a ta krajowa i ukrainska.
    Tudziez paliwa ... to moze przestac byc stac.

    J.