  • Data: 2002-02-13 12:46:14
    Temat: Re: Jak liczyć raty ? (Excel)
    Od: Cezary Górski <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czołem,

    Wiadomość napisana przez: "Robert K. (Beer)":

    > Witam
    > Jak obliczać wysokość raty spłaty kredytu ?
    >
    > Załóżmy, że mam kurs waluty (kupno/sprzedaż),
    > oprocentowanie, czas spłaty, prowizje banku
    > (w postaci: prowizja "przygotowawcza=1,5%; prowizja
    > za przewalutowanie=1%).
    >
    > Próbowałem sobie poprzeliczać wielkość raty przy zadanych
    > warunkach ale coś się chrzani.
    > Mam wydruk z BZWBK (dla którego obowiązują powyższe prowizje)
    > przykładowych spłat raty i za żadne skarby nie mogę rozpracować,
    > skąd się u nich wzięły takie a nie inne wartości.
> [...]

    Proszę bardzo:
    WARUNKI
    kwota kredytu: 21500
    liczba rat: 15 * 12 = 180
    stopa procentowa (miesięczna): 4,75% / 12 = 0,396%
    RATY
    rata kapitału: 21500 / 180 = 119,44
    I rata odsetkowa: 2150 * 0,396% = 85,10
    RAZEM (rata kapitału i odsetkowa): 204,55 (TRAFIONY, ZATOPIONY)

    raty kapitału są stałe zaś każdą następną ratę odsetek obliczysz jako:
    (kwota kredytu - suma rat kapitału, które spłaciłem) * miesięczna stopa
    procentowa

    Uwaga: Z rachunków wynika, że masz kredyt z ratami malejącymi. Jeżeli
    byś miał kredyt z ratami stałymi wtedy lepsze jest użycie funkcji
    Excel'a 'PMT'

    Pozdrawiam,
    Ceza(R)