  • 1. Data: 2015-11-08 02:50:56
    Temat: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 4...@4...net

    > No nie - jesli mnie tu nikt nie klamie, to jednostki uczestnictwa
    > ktore byly na poczatku po 10 zl, dzis sa po 35-40.

    > http://kalkulator.knf.gov.pl/wjrofe.nsf/webstart?rea
    dform

    https://youtu.be/KjaodbKTkUo
    https://youtu.be/KjaodbKTkUo?t=297 <-- od tego miejsca

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-11-09 11:45:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > wzrost, potem znow mala zapasc, i w 2012 byly nadal po ~30 zl.
    > Jak kto zaczal prace w 2007, to moze miec inne zdanie.

    Nie negujac zasadniczych tresci, ktore pani prof mowi ... jako
    profesora ekonomii powinno ja chyba zainteresowac w jaki sposob z 20
    tys zrobilo sie 3.5 ?

    Wytlumaczyla sluchaczom kto ja okradl ? "System OFE" to nie jest
    wystarczajace wytlumaczenie :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-11-09 14:51:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 56407970$0$22820$6...@n...neostrada.pl

    > Nie negujac zasadniczych tresci, ktore pani prof mowi ... jako profesora ekonomii
    powinno ja chyba zainteresowac w jaki sposob
    > z 20 tys zrobilo sie 3.5 ?

    https://youtu.be/KjaodbKTkUo?t=363

    Z około 20000 zrobiło się 5800 + coś, ale że można było zaczekać
    kilka dni, gdy wycena była inna, ta pani dostała 3620 + ~1500.
    Mam do Ciebie pytanie:

    Czy wg Ciebie post bez kłamstwa to post stracony? ;)

    > Wytlumaczyla sluchaczom kto ja okradl ? "System OFE" to nie jest wystarczajace
    wytlumaczenie :-)

    Spytaj panią profesor.

    -=-

    Ja mam do niej inne pytanie. Wg niej pieniądz w Polsce jest drogi, bo
    mało mamy w Polsce banków. Niby proste -- więcej banków to większa
    konkurencja, zatem wyższe %% dla depozytariuszy (żyjących rozsądnie)
    i niższe %% dla kredytobiorców. (rywalizacja, konkurencja, walka
    o klienta...)

    Ale niestety tańszy pieniądz spowoduje obniżenie wartości nabywczej
    tegoż pieniądza. Jeśli kogoś stać na kupno 1 koszuli -- kupi 1. Jeśli
    stać na 10 -- kupi więcej niż 1 nawet wówczas, gdy potrzebuje tylko 1.
    Tak samo z pieniędzmi. Niższy koszt pieniądza to więcej pieniądza na
    rynku, ale niekoniecznie ;) więcej towarów czy usług. Słowem -- inflacja.
    (a nie tylko -- lepsza płynność)

    Moim zdaniem nie zwiększenia liczby banków potrzeba Polsce, ale
    odwrotnie -- zmniejszenia masy różnych ,,instytucji finansowych''
    i zwiększenia produkcji i usług. Co z tego, że rynek zasypany
    zostanie masami taniego pieniądza, na który zabraknie pokrycia? :)

    Aby było jasne -- w USA nadmiar ,,instytucji finansowych'' doprowadził
    do krachów finansowych i do wypaczenia mentalności Amerykanów, przez co
    ponoć dziś Ameryka konsumuje 2 razy więcej niż produkuje.

    Ponadto tańszy pieniądz może doprowadzić do krachu banków pracujących zbyt tanio.

    -=-

    IMO nie trzeba zwiększania masy ,,instytucji finansowych'', ;) ale potrzeba
    prawa ścigającego niesumiennych dłużników. Zmuszanie banków (poprzez budowę
    nadmiaru banków) do zmniejszania zysków może doprowadzić do destabilizacji
    pracy tychże banków. Aby żyć spokojnie i ochoczo -- trzeba dużo zarabiać.

    Zwiększanie masy ,,instytucji finansowych'' spowoduje zmniejszenie produkcji.
    Ludzie zamiast produkować domy -- będą produkowali pieniądze. (ludzi nie przybędzie)

    -=-

    IMO potrzeba swoistej równowagi pomiędzy bankami i produkcją czy usługami. :)
    Zaś zmniejszenie kosztu pieniądza można uzyskać poprzez poprawę ściągalności
    kredytów i ogólną naprawę (czy wręcz -- budowę) prawa. (obecnie sądy drwią
    z prawa i zdrowego rozsądku; przynajmniej w Białymstoku)

    -=-

    Przy okazji mam inne pytanie:

    czy to prawda, że zyskiem banku jest KAŻDY kredyt, także niespłacany? ;)

    Bo jeśli tak -- być może niektóre zyskowne banki są już bankrutami? ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'