    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 7 May 2021 17:09:15 -0700 (PDT)
    <s...@p...org>
    <a...@g...com>
    <s...@p...org>
    <0...@g...com>
    <s...@p...org>
    <5...@g...com>
    <s...@p...org>
    <a...@g...com>
    <s...@p...org>
    <d...@g...com>
    <s...@p...org>
    Subject: Re: Frankowicze
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, May 7, 2021 at 3:36:49 PM UTC+2, Wojciech Bancer wrote:

    > Nie. antyszczepionkowcy to ludzie kwestionującuy naukę.

    Nie. Antyszczepionkowcy to ludzie z głębokim dysonansem poznawczym. Tak głębokim, że
    nie przyjmują żadnych argumentów, które nie zgadzają się z ich przekonaniami. Równie
    często _powołują_ się na naukę, jak inni, ale wybierają arbitralnie tylko te opinie
    czy teorie, które wspierają ich poglądy. Poczytaj na ten temat.

    > Ode mnie wymagasz
    > precyzyjnych przykładów, a na takowe odopowiadasz że to "zbyt ogólne".

    Jedne z najsilniejszych Twoich przykładów, gdy wreszcie zacząłem domagać się
    konkretów, to były:
    > Mam inne doświadczenia.
    > Mam inne doświadczenia.
    > Ja miałem inne doświadczenia.

    > Jednocześnie sam posługiwałeś się w swojej dyskusji WYŁĄCZNIE ogólnikami
    > i frazesami.
    ??? Kilka razy wskazywałem, że bezpodstawnie przypisujesz RODO zjawiska, które mają
    zupełnie inne przyczyny. Objaśniałem (i to raczej ELI5), jakie mechanizmy
    oddziaływania wprowadza RODO (i każda regulacja prawna). Ani razu nie pokazałeś,
    gdzie Twoim zdaniem moje objaśnienie na jakąś lukę. W ogóle się do niego nie
    odnosiłeś wolałeś ignorować to cna co nie miałeś odpowiedzi.
    Takie zachowanie też jest charakterystyczne u ludzi z głębokim dysonansem poznawczym.

    I nawet nie ma co tego interpretować jako sztuczki erystycznej - oni po prostu tak
    myślą.

    Do pewnego momentu sądziłem, że to tylko skrajny upór (wg moich obserwacji, zdarza Ci
    się to często), ale po Twojej całkowicie niemerytorycznej poprzedniej reakcji,
    zmieniłem zdanie.

    I całkowicie jestem już przekonany, że przekonywać Cię nie ma po co.

    > EOT.

    EOT.

    witrak()
    PS. A przy okazji: Ja nigdzie nie oceniałem Ciebie osobiście. Nie nazwałem Ciebie
    antyszczepionkowcem. Jeśli nawiązywałem do antyszczepionkówców, to w kontekście
    podobieństwa ich i Twojego zachowania.