  • Data: 2003-04-09 20:16:53
    Temat: Re: EURONET ZLODZIEJE !!!
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Logiker" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b71tq2$g4s$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Chyba jest jasne, ze bank nie moze dostac informacje
    > o dokonanej transakcji z urzadzenia, ktore wie , ze ma
    > uszkodzony podajnik banknotow

    Napisałem wyżej, że bankomat NAJPIERW dokonał autoryzacji i wtedy powstała
    blokada (na marginesie - blokady zakłada bank, nie Euronet), a dopiero potem
    ATM przystąpił do wydawania pieniędzy - wtedy miała miejsce awaria i
    zacięcie się podajnika. Autoryzacja nie jest zawiadomieniem banku o
    wykonaniu transakcji ale o PRÓBIE wykonania transakcji. To bardzo duża
    różnica - patrz np. opisane wyżej rżnice między kwotą autoryzacji a kwotą
    obciązenia.

    Bank nie dostanie informacji o dokonaniu transakcji, gdyż bankomat "wie" że
    nie wydał pieniędzy i nie wyśle polecenia obciążenia konta, co potwierdził
    na wydruku.

    > Z calym szacunkiem , ale uwazam ze Panska obrona euronetu
    > w tej sytuacji bedzie zla przysluga dla mysli technicznej Polskich
    > inzynierow

    Nie wydaje mi się abym bronił Euronetu. To co opisuję to ogólne zasady
    działania kart bankowych. Niezależnie od tego czy w Polsce czy u sąsiadów.
    Niezależnie od tego czy w Euronecie, Polcardzie czy innych.

    Z mojej strony koniec dyskusji (idę spać :-)))

    Pozdrawiam

    Marek