  • Data: 2002-01-14 14:32:42
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Pokaz mi punkt w ktorym bank kazal zatrzymac karte posiadacza karty bo
    > on nie pokazal dowodu osobistego.

    Ależ to takie proste nie jest.

    Sklep ma Twoją kartę i prosi Cię o okazanie dowodu. Ty mówisz, że wała,
    a oni ciach kartę. Ty do banku z mordą i dostajesz wyjaśnienie, że
    pracownik sklepu miał wątpliwości co do Twego prawa posługiwania się
    kartą. Pracownik bowiem widział wcześniej inna osobę która miała podobne
    nazwisko na karcie. Wobec czego uznal, że możesz być złodziejem który
    ukradł tamtą kartę i dlatego poprosił Cię o zweryfikowanie Twojej
    tożsamości. Ponieważ odmówiłeś, to zgodnie z procedurą zatrzymał kartę.

    Udowodnij sklepowi, że mówi nieprawdę.

    Teraz rozumies,z że explicite prawo takie nie jest zapisane, jednak w
    praktyce sklep, jeżeli chce, to *zawsze* ma wątpliwości?

    > Nie, nie jest. Jest napisane ze "w przypadku jakiejkolwiek watpliwosci
    > nalezy sprawdzic dowod tożsamosci posiadacza karty". A nie jest
    > napisane ze w przypadku kiedy on nie chce go okazac nalezy karte
    > zmasakrowac.

    Popatrz głębiej. Jeżeli są wątpliwości co do tożsamosci karty nie wolno
    oddać.
    MOże zauważysz, że to, o czym pisze nei jest napisane wielkimi literami
    w jednym miejscu.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313