  • Data: 2021-03-13 10:52:53
    Temat: Re: Dokąd przenieść kartę kredytową?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, March 13, 2021 at 9:49:12 AM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    "ubezpieczenie" chyba 7.5/mies plu 15/mies jak się nie wyrobi limitu).
    > Ale jak to "przeniesć"?
    > To już dawno nie te czasy, że w drugim banku pokazywało wyciąg, obiecywalo się
    zamknięcie "starej" karty i dostawało się limit bez dokumentów dochodowych i/lub
    historii wpływu na ROR w banku, w którym chciałeś nową KK.

    W zasadzie powinienen napisać "przenieść limit", bo dość wysoki jak na polskie
    warunki (40kpln), a żona jeździ(ła) za gramanicę często i może potrzebować.

    > Teraz trzeba albo mieć historię wpływów - i bank proponuje KK "na klik" - albo
    "normalnie" ubiegać się o kredyt i przynieść dokumenty dochodowe - dla etatowców to
    spoko, starczy zaświadczenie o dochodach, dla 1-os. DG jest dużo trudniej (choć np. w
    maju citkowi wystarcza PIT).

    Na klik nie wchodzi w rachubę: ja starej daty jestem i nie trzymam pieniędzy tam,
    gdzie mam KK, ani KK tam, gdzie mam pieniądze ;-)

    > Ew. czasem starcza historia wpływów z 3 miesięcy, nawet jak jeszcze nie ma "klika"
    (zwykle jest po 6 miesiącach).

    > I dlaczego przenieść? Obraziłeś się na francuza? Bo jak widać opłaty Ci nie
    przeszkadzają. Czy moze wypowiedzieli?

    Opłaty _żonie_ nie przeszkadzają :-)
    A "Francuz" dość bezczelny jest, a ja takich nie lubię. Zwykłe konta wyniosłem
    stamtąd przeszło rok temu...

    > Wg mnie sensowną ofertę mają:
    > a) citi - mc moto bp - bezwarunkowo darmowa, ale dodatkowe płatne, oprócz tego
    karta-golas (bo priceless specials i payback to anegdoty),
    > b) santander - jest znów promo z rocznym 1% moneyback dla KK visa - silver oraz
    platinum. Do tego chyba rok darmowy, potem starcza 10 pyk/mc (również dodatkowymi),
    dodatkowe za darmo. Platinum ma minimalny limit 10k, formalnie wymagają też min. 10k
    dochodu/mc - ale warto, ma fajne darmowe ubezpieczenia.
    > c) millenium - darmowe za 5 pyk/mc, dodatkowe też darmowe za 5 pyk/mc. Gold i
    platyna (min. limit 20k) z ubezpieczeniami, impresja i alfa z moneyback.

    No niestety, w tych bankach, co wymieniłeś, to albo już mamy karty, albo pieniądze.
    Wygląda na to, że nie można się na "francuza" wypiąć... :-(

    > A po co Ci w ogóle teraz KK?

    No, zawsze wolę płacić pieniędzmi banku! Można to nazwać odruchem bezwarunkowym,
    genetycznie wszczepionym :-D

    > Chyba że za granicę - tu ranking:

    Na zagramanicę to KA albo N26... Zresztą to te same banki.

    Pozdr.

    witrak()