  • Data: 2006-09-14 21:30:03
    Temat: Re: Dane usuniete - Na co chip?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "TCI" <t...@t...com> wrote in message news:eecg2d$a2n$1@news2.ipartners.pl...

    > Aby POS poprosil o odczyt chipa nie musisz kasowac paska magnetycznego ...
    > :)
    >
    > w przypadku gdy POS obsluguje chipa, kasjerce nie uda sie zrobic
    transakcji
    > z paska, chip zawsze ma priorytet
    > wnioski z Twoich testów sa oczywiste ...

    To tylko teoria. Problem w tym, ze oprogramowanie z POSach zezwala na
    czytanie danych z paska mimo, ze na karcie jest mikroprocesor. W Carrefourze
    przy PINpadach sa czytniki mikroprocesorow, a mimo to nie zostalo wymuszone
    jego uzycie, za to zostala wymuszona autoryzacja PINem. W przypadku eServise
    wszystkie terminale maja czytniki chipow i tez odczytanie danych odbylo sie
    z paska (potwierdzenie PINem).
    W 2001 roku dostalem swoja pierwsza karte z mikroprocesorem w KB, wtedy ani
    razu nie udalo mi sie uzyc chipa, ale za to zgoda na transakcje byla
    potwierdzana podpisem. Owczesna rzeczniczka prasowa Polcardu (RG) wyjasnila
    mi, ze w POSach zainstalowano oprogramowanie ktore zwracalo komunikat 'uzyj
    mikroprocesora' ale gdy sprzedawca nie zrobil tego przez kilka sekund
    terminal wykorzystywal dane z paska. Jak widze do tej pory nic sie nie
    zmienilo. Niestety, w chwili obecnej nie moge jednoznacznie okreslic kogo
    nalezy napietnowac, bo wina moze lezec zarowno po stronie banku
    (nieprawidlowy service code) lub aklajera (oprogramowania POSa).

    > nie doczytalem sie, jaka karte z chipem testujesz, Visa czy Mastercard ?
    >
    > tak wogóle to w Polsce trzech "eklajerów" obsluguje Visy z chipem,
    > Mastercarda tylko jeden ...
    > wiec jesli posiadasz MCarda z chipem z wykasowanym paskiem mag to na dzien
    > dzisiejszy mozesz miec problemy z jej akceptacja

    To jest VISA.

    > jesli chcesz skutecznie skasowac pasek mag to samo "lezakowanie" na
    magnesie
    > nie bedzie skuteczne, pole magnetyczne musi byc zmienne.
    > proponuje polozyc karte na transformatorze lub recznie spowodowac aby pole
    > mag bylo zmienne :)
    > najpewniej unieruchomisz pasek przez jego mechaniczne uszkodzenie,
    > poprzeczna rysa "do plastiku" na srodku paska

    Spokojnie. w chwili obecnej karty z paska nie mozna odczytac.

    Dzis dokonalem kolejnej proby... Miejsce akcji Auchan (Warszawa, Modlinska)
    aklajer Polcard, POS Verifone + PINpad. Podaje karte kasjerka, ona przeciaga
    przez czytnik magnetyczny... nic sie nie dzieje... przeciaga jeszcze raz...
    znowu nic, mowi karta jest wazna ale cos nie dziala... Ja niesmialo
    sugeruje, ze jest to karta z mikroprocesorem i trzeba uzyc innego czytnika
    (przy PINpadzie). Ona mowi, ze widzi chip i ze wszystkie karty sa takie same
    i pokazuje mi, ze po drugiej stronie jest pasek. Poddalem sie, zaplacilem
    inna karta.
    W tym przypadku na pewno wina jest po stronie Auchana, ktory nie przeszkolil
    odpowiednio pracownikow.
    Tak, wiec byla to 4 proba.... liczba sukcesow bez zmian... 0. Bede probowal
    dalej....

    BTW mysle, ze na grupie jest wielu uzytkownikow kart BZ WBK lub KB.
    Napiszcie gdzie udalo Wam sie przeprowadzic transakcje za pomoca chipa. W
    takim wypadku na slipie przy nazwie karty VISA/Mastercard powinien byc
    symbol (S), jesli karta byla odczytana z paska magnetycznego jest symbol
    (C).

    Pzdrawiam
    Maciek