  • Data: 2006-09-15 19:18:47
    Temat: Re: Dane usuniete - Na co chip?
    Od: "TCI" <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:12bfe$4509c910$540ae0de$18535@news.chello.pl...
    > "TCI" <t...@t...com> wrote in message

    > transakcji
    >>

    > To tylko teoria. Problem w tym, ze oprogramowanie z POSach zezwala na
    > czytanie danych z paska mimo, ze na karcie jest mikroprocesor. W
    > Carrefourze
    > przy PINpadach sa czytniki mikroprocesorow, a mimo to nie zostalo
    > wymuszone
    > jego uzycie,

    Sama obecność PINPad-a z czytnikiem, nie oznacza że działa obsługa chipów.
    Żaden Zintegrowany System Kasowy (takie "cuś" obsługuje karty w hyperach) w
    Polsce nie jest przygotowany do obsługi kart z chipem ... takie są fakty

    prawidłowo, taka była wola wydawcy karty, wymuszenie PINu nie miało w tym
    przypadku nic wspólnego z chipem

> [...]
    > sie
    > z paska (potwierdzenie PINem).
    > W 2001 roku dostalem swoja pierwsza karte z mikroprocesorem w KB, wtedy
    > ani
    > razu nie udalo mi sie uzyc chipa, ale za to zgoda na transakcje byla
    > potwierdzana podpisem. Owczesna rzeczniczka prasowa Polcardu (RG)
    > wyjasnila
    > mi, ze w POSach zainstalowano oprogramowanie ktore zwracalo komunikat
    > 'uzyj
    > mikroprocesora' ale gdy sprzedawca nie zrobil tego przez kilka sekund

    Oczywiście masz rację, bardzo mało się zmieniło :)

    > Niestety, w chwili obecnej nie moge jednoznacznie okreslic kogo
    > nalezy napietnowac, bo wina moze lezec zarowno po stronie banku
    > (nieprawidlowy service code) lub aklajera (oprogramowania POSa).

    Ani jeden ani drugi.
    Za małą liczbę kart z chipem i małą liczbę POSów gotowych do obsługi chipa
    możesz mieć "pretensje" tylko do karcianych przestępców :)

    > To jest VISA.

    Masz farta,
    Mastercard-a z chipem obsługuje poprawnie tylko jeden POS w Polsce... :)

> [...]
    > przeciaga
    > przez czytnik magnetyczny... nic sie nie dzieje... przeciaga jeszcze
    > raz...
    > znowu nic, mowi karta jest wazna ale cos nie dziala... Ja niesmialo
    > sugeruje, ze jest to karta z mikroprocesorem i trzeba uzyc innego czytnika
    > (przy PINpadzie). Ona mowi, ze widzi chip i ze wszystkie karty sa takie
    > same
    > i pokazuje mi, ze po drugiej stronie jest pasek. Poddalem sie, zaplacilem
    > inna karta.
    > W tym przypadku na pewno wina jest po stronie Auchana, ktory nie

    W sumie to szkoda, że wykasowałeś pasek. Po odczytaniu paska POSik
    rozpoznje, że jest to karta z procesorem.
    Teraz bedziesz musiał >>sugerować kasjerce aby podjęła próbę odczytania
    chip-a za każdym razem.

    > Tak, wiec byla to 4 proba.... liczba sukcesow bez zmian... 0. Bede
    > probowal
    > dalej....
    >
    > BTW mysle, ze na grupie jest wielu uzytkownikow kart BZ WBK lub KB.
    > Napiszcie gdzie udalo Wam sie przeprowadzic transakcje za pomoca chipa. W
    > takim wypadku na slipie przy nazwie karty VISA/Mastercard powinien byc
    > symbol (S), jesli karta byla odczytana z paska magnetycznego jest symbol
    > (C).

    Na slipie musi być wydrukowany:
    Application ID
    np.
    AID: A00000041010
    (na jednej karcie może być kilka kart (aplikacji) ... np. Visa i Visa
    Electron stąd ten dodatkowy numerek).

    i opcjonalnie Transaction Cryptogram
    np. TC: 12ad7695ab898f6e

    > Pzdrawiam