  • Data: 2019-08-08 15:48:56
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: xbartx <x...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/08/2019 15:23, Szymon wrote:

    > Z tego co wiem procedury obowiązują takie jak w bankach. Przelewy pow.
    > 15000 EUR są zgłaszane do GIIF. Natomiast osobnym problemem jest to co z
    > tego zainteresowania wynika. Jeśli wpłacasz ze swojego konta, wymieniasz
    > i wypłacasz na swoje konto to pewnie nie wzbudza to większego
    > zainteresowania kogokolwiek. Jeśli natomiast transferujesz pieniądze do
    > osób trzecich - szczególnie gdzieś tam w świat - może ktoś się
    > zainteresować. Jeśli jednak działasz legalnie to w czym problem?

    Dobra ale skąd taki Cinkciarz wie, że te konta są akurat Twoje? Z tego
    co kojarzę (o ile się nie zmieniło) to w polu imię i nazwisko przelewu
    mogę sobie wpisać cokolwiek.
    No ale mniejsza z tym, bo w PL to nie problem i mogę to zrobić w swoim
    banku, gorzej właśnie jak chcesz zrobić przelew za wielką wodę.

    > Mam wątpliwości co do otwierania kont w tych firmach poza PL, bowiem
    > dziwnie dużo wymagają danych. To już nawet nie chodzi o skany, fotokopie
    > itd. dowodu czy paszportu - pojawiają się informację o prawie jazdy,
    > dowodzie rejestracyjnym samochodu wraz z polisą, rachunkach za media
    > itd. Po co im tak wrażliwe dane? Co z nimi robią, komu przekazują, jak
    > przechowują? No cóż... Nie wiadomo. A z informacji na ich stronach
    > wynika, iż właściwie mogą poprosić o każdy dokument i "weryfikować" w
    > czasie bliżej nieokreślonym.

    Z mojego doświadczenia to prawko plus rachunek za media aby potwierdzić
    adres zamieszkania. Według mnie nie ma jest ok i na tyle mogę przystać.

    > OK - po początkowych ochach i achach nt. Revoluta dziś coraz więcej
    > niekoniecznie przychylnych informacji się pojawia. Tymczasem banki
    > nadgoniły temat wymiany walut (kantory), kart wielowalutowych, a mam
    > nadzieję, że wkrótce i z kontami będzie lepiej. Niemniej powodzenia w
    > testowaniu alternatyw - dawaj znać jak to wychodzi w praktyce.

    Tak, widzę że nasze banki nie ustępują kroku i są na czasie aczkolwiek w
    takim PKO SA jest karta z przeliczeniem bezpośrednim wystawcy karty i
    warunki dla konta nie są wygórowane. Inna sprawa, że ten ich system to
    jest tragifarsa ale mają podobno zmienić na czasie.
    Revolut jak napisałem do płacenia za marchewkę na wakacjach to pico
    bello ale coś więcej to radzę się dwa razy zastanowić, co ja mówię dwa -
    dwieście siedemdziesiąt dziewięć ;)

    Xenocide