  • Data: 2019-08-08 20:21:26
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-08 o 19:56, xbartx pisze:
    > Nie będę się spierał ale wydaje mi się, że tak jak w Revolut/TW/MC czy
    > innych od jakiegoś poziomu (bodajże 80k GBP) zapala się lampka i mają
    > weryfikować to tak samo jest w PL, bo to jest AML, które działa w
    > większej części świata. Może ktoś kto wie się wypowie.

    W PL jest tylko próg 15.000 EUR. O żadnych innych nie czytałem/nie
    wiem/nie spotkałem. Trudno mi sobie wyobrazić, iż w polskim banku przy
    przelewie 80.000 GBP (dlaczego akurat w tej walucie?) ktoś każe mi
    dostarczyć dowód rejestracyjny samochodu.

    Dość ciekawy wydał mi się ten fragment: Możesz również przesłać dokument
    wydany przez lokalny samorząd lub instytucję finansową z ostatnich 12
    miesięcy. Może to być roczne zeznanie podatkowe lub list potwierdzający
    otwarcie konta bankowego.

    Czyli przelew z moimi danymi ma mniejszą moc prawną dla nich niż
    fotokopia otwarcia konta? Wydaje mi się to sprzeczne logicznie: foto
    można podrobić, konto może być zamknięte itd.

    W praktyce... Taka firma wie o Tobie wszystko: paszport, dowód, prawo
    jazdy, samochód, nieruchomość (rachunki za media), PIT, wyciąg z banku.
    Aż tylu danych nie potrzebuje żaden znany mi bank w PL (nie mówiąc o
    e-kantorach). Gdyby ktoś chciał ukraść tożsamość - wszystko na tacy.

    > Ja wiem czy dziwne.

    A znasz instytucję finansową w PL, która żądałaby aż tylu fotokopii
    dokumentów?

    Takie mają narzucone z góry wymogi KYC od
    > regulatorów i się stosują. Myślisz, że jakby nie musieli to by to
    > robili? To Ty przesyłasz kasę do nich a nie oni do Ciebie ;)

    Co jest prawdziwym ich celem - nie wiem. Natomiast te regulacje są
    najwyraźniej bardzo ostre. Ciekawe czy przy zakładaniu konta w banku w
    UK tradycyjną drogą też potrzeba takiej ilości dokumentów, które są
    skanowane i przechowywane gdzieś tam.

    Masz rację - ja przesyłam kasę do nich. I teraz potrzeba pretekstu, aby
    nie oddali. ;-)